مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد: اصلاح نژاد بیش از 2400 راس گاو شیری در شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در راستای اجرای پروژه توسعه عملیات اصلاح نژاد دام روستا، عملیات اصلاح نژاد 2450 راس گاو شیری در کاشمر انجام شد.
مهندس محمد صوابی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اعلام این خبر گفت: در راستای انجام این عملیات پلاک‌کوبی، ثبت مشخصات و صدور شناسنامه، تلقیح مصنوعی و رکوردگیری شیر در سطح 15 روستای واجد شرایط از توابع بخش مرکزی و کوه‌سرخ انجام گرفته است.
وی افزود: این پروژه در راستای واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی توسط هفت کارشناس و کارشناس ارشد فارغ‌التحصیل امور دامی انجام شده که تاثیر فراوانی در کاهش هزینه‌ها، امکانات و نیروی انسانی در بخش دولتی به همراه داشته است.
وی گفت: علاوه بر این، اجرای پروژه مذکور در افزایش کمی و کیفی تولیدات و محصولات دامی و افزایش درآمد اقتصادی دامداران موثر بوده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه خدمات فنی دامپروری با بیان اینکه در سال جاری پرورش دهندگان گاو شیری در روستاهای شهرستان کاشمر تحت پوشش کلاس‌های آموزشی و صدور مجوز بهسازی دامداری قرار می‌گیرند، افزود: این پروژه توسط 6 کارشناس فارغ‌التحصیل علوم دامی در قالب پیمانکاری و در راستای اصل 44 قانون اساسی به منظور کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی در سطح تعدادی از روستاهای واجد شرایط به اجرا درمی‌آید.
صوابی ادامه داد: از طریق اجرای این پروژه، امسال 72 کلاس آموزشی در زمینه اصلاح نژاد، تغذیه دام، بهسازی اماکن دامی و بهبود کیفیت شیر خام در سطح روستاها با شرکت دامداران برگزار می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با بازدید از 180 واحد دامداری روستایی و تشکیل پرونده، پروانه دامداری روستایی برای آن‌ها صادر شده است.

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید امیدوارم در این عرصه موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *