کاشمر رتبه دوم تولید زعفران در خراسان رضوی را داراست

محمدرضا خباز اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان پس از تربت حیدریه در رتبه دوم تولید زعفران در استان قرار دارد از این رو باید برای این ظرفیت چاره‌اندیشی شود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان کاشمر در زمینه تولید کشمش نیز دارای مزیت‌هایی است، افزود: باید برای این ظرفیت ارزشمند نیز برنامه‌ریزی منطقه‌ای کرد که از آن در سطح ادارات و جهت تغذیه در مدارس استفاده کرد.
خباز با اشاره به وضعیت خشکسالی د‌ر سطح شهرستان کاشمر با توجه به قرار گرفتن استان در منطقه خشک و نیمه‌خشک بر تقویب عملیات آبخیزداری تأکید کرد و بیان داشت: چاه‌ها و قنات‌ها ذخیره منابع آبی کشور در آینده هستند که باید برای حفظ این منابع اقدام کرد و با توسعه کشت گلخانه‌ای و تنظیم الگوی کشت مناسب می‌توان ضمن تقویت منابع آبی، بخش کشاورزی را از رکود خارج کرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه از خشک شدن بادام دیم کوهسرخ کاشمر به دلیل پدیده خشکسالی خبر داد و عنوان داشت: 16 هزار بادام دیم در کوهسرخ به دلیل خشکسالی خشک شده است در صورتی که بادام دیم یک سرمایه گرانقدر است.
مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت تخصیص بودجه می‌توان بخش اعظمی از گرفتاری‌های اقتصادی مردم را رفع کرد.
خباز همچنین به وجود معادن مختلف در سطح شهرستان کاشمر اشاره و خاطرنشان کرد: وجود معادنی از قبیل منگنز، سرب و… می‌تواند جایگزین اشتغال از دست رفته منطقه باشد، از این رو باید با انجام مطالعات اولیه صنعت را جایگزین کشاورزی کرد.

2 پاسخ

  1. با تشکر از اطلاع رسانی خوبتان
    امیدوارم که همیشه پایدار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *