نامه اعتراضی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد کاشمر به دکتر شایگان مهر

نامه تعدادی از دانشجویان کارشناسی رشته معماری به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر که در زیر مشاهده می کنید. انتشار این نامه به معنای تایید آن از طرف وبسایت اطلاع رسانی شهرستان کاشمر نمی باشد و فقط جهت اطلاع رسانی منتشر گردیده است.
ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر
جناب آقای دکتر شایگان مهر
با سلام و احترام
ما دانشجویان رشته کارشناسی پیوسته رشته معماری، اولین ورودی های سال ۱۳۸۸، خواستار پاسخ به سوالات زیر و رسیدگی به مسائل مطرح شده هستیم.
۱_ چرا آقای مهندس ح … که دارای مدرک مکانیک هستند، باید مدیر گروه رشته ی معماری باشند؟
۲_ چرا گروه معماری اساتید با تجربه و دارای معلومات کافی و خوش برخورد مثل آقای مهندس نشاطی آقای مهندس احدیان(نه بد دهان مثل آقای ح …  و ع … و خانم م …) ندارد؟

۳_ چرا جای استاد با تجربه ای مانند آقای مهندس احمدپناه باید در گروه معماری خالی باشد؟
۴_ چرا گروه معماری آتلیه ی آزاد (جدای از تنها آتلیه ی موجود) برای کارهای گروهی که دانشجویان در طول ترم باید انجام دهند و جایی امن تر از دانشگاه برایشان نیست، ندارند؟
۵_ چرا در ترم تابستان درس تخصصی مقدمات طراحی معماری ۲ که باعث می شد دانشجویان یک ترم جلو بیفتند یا سایر دروس تخصصی، ارائه نشد؟ آیا واقعا باید تمام مسائل مادی باشد؟ چرا دروس تخصیص در هر ترم اینقدر کم ارائه می گردد؟ شهریه دانشگاه آزاد چندان زیاد سبک نیست که کسی مشکلی در پرداختش نداشته باشد…
۶_ چرا کلاس های دانشجویان معماری بر خلاف کلیه ی کلاس ها در دیگر دانشگاه ها باید در روزهای پایانی هفته (۵شنبه و جمعه) برگزار گردد؟ مطمئنا می دانید که برگزاری کلاس ها در این روزها نشانه ی ضعف بزرگ هر مدیر گروه و دانشگاه می باشد.در هیچ دانشگاه معتبری، کلاس ها اینگونه ارائه نمی گردد ؟!! و از هر مسئولی این سوال را بپرسید، بی هیچ تاملی این کار را نشانه ضعف بزرگ مدیریت و دانشگاه می داند..! اگر رشته ی ما اساتید با تجربه ی ثابت داشت، مسلما این چنین ضعفی نیز وجود نداشت …
۷_ اگر نگاهی به تعداد ورودی های رشته کارشناسی پیوسته معماری سال ۱۳۸۸ بیندازید، متوجه خواهید شد که چه درصدی از دانشجویان معماری انصراف دادند !! چه درصدی در طی این ۲ ترم انتقالی گرفتند !! چه درصدی حتی به خاطر ۱ ترم، مهمان گرفتند !!و کلا چقدر درخواست انتقالی و مهمان شدن به شهرهای دیگر از جمله مشهد زیاد است، حتی دانشجویانی که کاشمری هستند و در شهر خودشان زندگی می کنند خواستار انتقالی هستند !!! آیا تا به حال در مورد این همه درخواست فکری کرده اید که به چه دلیل است؟
۸_ چرا برای رفتن به اردوها و بازدیدهای تاریخی که لازمه ی رشته ی معماری است، دانشجویان خودشان باید دنبال کارهای آن باشند و تمام هماهنگی ها و گرفتن امضاء مسئولین و … را دانشجو خودش انجام دهد و در این بین بعضی از مسئولین از جمله مدیر گروه محترم که خود شخصا باید پیگیر این مسائل باشند، بهانه جویی می کنند؟؟
۹_ چرا در کتابخانه ی دانشگاه، کتاب های مرتبط به رشته ی معماری دیده نمی شود؟
۱۰_ چرا فروشگاهی برای وسایل ساده ی ماکت سازی و مربوط به معماری در دانشگاه وجود ندارد؟
۱۱_ چرا خدمه ی نظافت دانشگاه، خود دانشجویان را مجبور به تمیز کردن کلاس رسم می کنند؟
۱۲_ چرا میزهای خراب اتاق رسم تعویض یا تعمییر نمی شوند؟
۱۳_ چرا با توجه به این که برای هر کلاس رشته ی معماری، دانشجویان باید وسایل زیادی را همراه خود بیاورند و بارها دانشجویان خواهر به زمین خورده و درخواست کردند که لباس فرم برایشان تعیین کنند ولی مجبور به استفاده از چادر نباشند، به این موضوع رسیدگی نمی شود و مسول دفتر فرهنگ، مذهبی بودن شهرستان را بهانه می کنند، در صورتی که این بهانه ها برای ۲۰ سال پیش شهرستان کاشمر قابل قبول است.
۱۴_ چرا با گذشت یک سال، هنوز هیأت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد کاشمر کامل نشده است؟
۱۵_ چرا جای استاد تمام، نه استادیار، نه سرباز معلم و … در این دانشکاه خالی است؟
۱۶_ واقعا چرا مسولین قسمت های مختلف دانشگاه برابر با مدرکی که دارند، در پست ها خود قرار ندارند؟
۱۷_ چرا هنوز آقای دکتر شایگان مهر پس از گذشت ۱۰ روز از اعتراضی که در سایت دانشگاه ثبت شد و حضورا در دفتر ایشان در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۱۳۸۹، به عمل آمد، هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند؟
۱۸_ چرا با وجود این همه درآمدی که دانشگاه آزاد دارد،هنوز ساختمان فنی مهندسی آن کامل نشده است؟
۱۹_ آیا تا به حال نگاهی به تعداد افرادی که برای ترم مهرماه ۸۹ انتخاب واحد کرده اند، انداخته اید؟ از ۸۰ نفری که برای دو مشخصه کلاس مقدمات طراحی معماری ۲ تععین شده است، فقط ۳۵ نفر این درس را برداشته اند!!! دلیل واضح آن : اساتید پر معلوماتیست که انتخاب شده اند…
۲۰_ اینها گوشه ای از مشکلات ماست، چرا با وجود این همه مشکل، رشته ی معماری هنوز پذیرش دانشجو دارد ؟
۲۱_ هیچ کس نیست که پاسخگوی این سوالات باشد؟
آقای دکتر شایگان مهر:
ما امیدواریم قبل از شروع ترم مهرماه ۱۳۸۹ به خصوص قبل از شروع حذف و اضافه که از ۳ مهرماه ۱۳۸۹ شروع می شود، مشکلات گروه معماری به لطف شما حل شده باشد و امکانات بیشتری در اختیار ما دانشجویان قرار بگیرد تا دیگر نیازی به مراجعه ی حضوری در جلوی ساختمان مالی اداری، مانند ترم پیش و تشکیل نشدن کلاس ها، نباشد.
با نهایت تشکر و احترام
دانشجویان کارشناسی پیوسته معماری سال ۱۳۸۸
**********
ارسال به :
_ سایت ریاست محترم جمهور
_ سایت ریاست محترم دانشگاه آزاد آقای دکتر جاسبی
_ سایت ریاست محترم دانشگاه آزاد مشهد آقای دکتر حلمی
_ سایت ریاست محترم دانشگاه آزاد کاشمر آقای دکتر شایگان مهر
_ خبرگزاری دانشجویان ایران
_ خبرگزاری ایسکا نیوز
_ روزنامه ی خراسان
_ دو هفته نامه ی آوای کاشمر
_ شورای اسلامی شهرستان کاشمر
_ شهردار محترم کاشمر
– نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی

8 پاسخ

  1. با تشکر از سایت خوب شما بخاطر اینکه از مسئولین دفاع بی مورد نمی کنید و این اعتراض رو پوشش دادید

  2. از شما بخاطر نمایش این خبر در صفحه اول سایتتون تشکر می کنیم

  3. با سلام و آرزوی اوقاتی خوش برای همشهریان عزیز
    اولا که دوستان دانشجوی عزیز نیاز به این همه رونوشت نداشت
    دوما شما نباید مستقیما اسم میاوردید مانند:
    ” نه بد دهان مثل آقای ح … و ع … و خانم م … ”
    حالا خوبه دوستان نقطه چین زدن
    سوما نامه یعنی اعتراض جالبه ولی بعضی از مسائلش بسیار بدیعی است که نباید توقع زیاد باشد
    چهارما لطفا جواب این اعترضات و پیگیری ها رو هم منتشر کنید ببینیم به نتیجه رسید یا اصلا رشته معماری رو حذف کردند؟!!! [خنده]

  4. سلام .
    امیدوارم که این اعتراضاتتنون نتیجه بده که اگر خواستید ما هم ( بچه های عمران ) پایه هستیم . . .
    من دانشجوی ورودی 86 هستم و امسال سال آخرمه . . .
    ولی چند مورد به عنوان یه دوست :
    اولا که در دانشگاه آزاد اسلامی در کلیه ی واحد ها & کلیه ی اساتید دانشیار هستند و قابل افزایش و یا پسرفت نیستند ( این رو هم می تونید از مسوولین تمام دانشگاه های ایران بپرسید )
    دوما مهندس احمد پناه به دلیل یک سری دلایل شخصی دیگر در دانشگاه حضور ندارند . . .
    سوما اون مهندس ح ا م ی که شما می گیید آدم متشخصی هستش و پروفسورای میکانیک – عمران و . . . داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چهارما این دوروسی که شما میگیید بنا به دلیل استاد نبودن ارائه نشده . . .
    پنجما ساختمان فنی مهندسی یا ساختمان آموزشی شماره 2 و یا حتی ساختمان سما فقط و فقط بنا به دلیل خودشیرینی دکتر شایگان مهر و برگشت شهریه متوقف شده ( از منبع فوق موثق )
    در آخر حتی و اگر حتی اراده کردین که یه اعتراض و یا اعتصابی راه بیافته ما همه جوره هستیم . . .
    موفق باشید . . .

  5. واااااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییییی
    این چه رشته ای هست که حتی مدیر گروهش مکانیکه؟
    بابا یه گروهه یه مدیر گروهش
    مدیر گروهی که هیچی از رشته ندونه چه فایده داره؟
    من معماری رو دوس دارم اما دیگه کاشمر نمیزنم میشینم میخونم واسه خود مشهد یا هر جا دیگه
    اینگار به این گروه معماری دانشگاه ازاد کاشمر اعتمادی نیست
    اصلا چه جود جاییه اونجا با این مشکلاتش؟دانشگاس؟ شما چجوری درس میخونین اونجا؟

  6. انتهای خبابان قائم باغ آسیا که به شهرک آیت ا…مدنی ختم می شود بعد از احداث بلوار امام خمینی مسدود شده است در حالیکه در خیابان جنب پایگاه مقاومت شهدا شهرک مذکور بلوار امام بریدگی دارد با توجه به اینکه تردد خیابان قائم بیشتر و خیابان اصلی محسوب می شود بازگشایی انتهای آن لازم و ضروری به نظر می رسد.
    میان دبیرستان غلامیان و مدرسه شهید باصری باغ آسیا خیابانی قرار دارد که قبل از احداث بلوار امام خمینی مورد تردد بوده است حال که عبور و مرو به بلوار امام منتقل گردیده است پیشنهاد می گردد با توجه به اینکه خیابان قائم 19پشت دبیرستان غلامیان واقع است جهت استفاده بهتر خیابان قائم21 مسدود و این خیابان که در وسط دو مدرسه است جهت احداث سالن چند منظوره به آموزش و پرورش تحویل گردد تا عبور و مرور دانش آموزان با خطر کمتر و مزاحمت کمتر و بهره وری بیشتر از منطقه صورت پذیرد
    مزایا:
    استفاده بهتر و کامل از قائم 21و حذف آن از وسط دو مدرسه
    یکپارچگی دو مدرسه راهنمایی ودبیرستان دخترانه
    عدم مزاحمت تردد وسائط نقلیه از میان مدارس آموزشی

  7. قطار به شهر شیراز که متوجه فرصت زیادی شدم که مسافران در داخل کوپه ها میهمان راه آهن هستند ولی جای تعجب داشت که با توجه به سیستم ویدیویی و وجود دو مانیتور در هر کوپه و پخش انواع فیلم ها و کارتون ها که بار فرهنگی خاصی هم نداشت راه آهن هیچ گونه استفاده ای از این سیستم در جهت تبلیغ خود و آشنایی مسافران با سیستم ریلی انجام نداده بود
    با وجود سیستم ویدیویی که در اکثر قطار های درجه یک و ویژه وجود دارد شایسته است مسئولین راه آهن با کنترل بیشتر بر فیلم هایی که پخش می شود و هم چنین با ساخت فیلم ها ی کوتاه مدت در مورد شناخت راه آهن –حقوق مسافرین- مزایای حمل و نقل ریلی – معرفی ایستگاه ها همچنین فیلم های کوتاه مدتی که تبلیغ بهره وری بیشتر یا صرفه جویی را به مخاطبین القاء می کند را در دستور کار خود قرار داده تا از فرصتی که مسافران میهمان قطارها هستند به بهترین وجه ممکن استفاده بعمل آیدپیشهادات:
    بهسازی قبور مطهر شهدا در 5قسمت مجزا با توجه به پراکنده بودن آنها
    ایجاد فضای سبز و قرص نهال های زیبا
    ایجاد یادمان شهدا در سه نقطه ورودی اصلی روستا و تمثال مبارک شهدا
    محصور کردن بهشت عباس جهت عدم ورود وسائط نقلیه در بین مزار شهدا با نصب تابلو های مفاهیم ایثار و شهادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *