هفتاد و سومین سالگرد شهید مدرس در کاشمر برگزار شد

«شهاب‌الدین صدر»، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: مجلس شورای اسلامی جلوه‌ای از تحقق مردم سالاری دینی است.
وی به بیان ابعاد شخصیتی شهید مدرس پرداخت و ادامه داد: بزرگداشت شهدا به ویژه شهید مدرس برای آن است که از آن‌ها سرمشق بگیریم در حقیقت این مراسم بزرگداشت ارزش‌هایی است که در وجود آن‌ها تبلور پیدا کرده و ما باید از آن ارزش‌ها تأسی ‌بگیریم و آن‌ها را احیا ‌کنیم.
صدر ادامه داد: در کنار تعلیم و آموزشی که در علوم مختلف از این شخصیت برجسته به عنوان یکی از علما و فقهای ممتاز اسلام و شیعه می‌توان داشت، می‌توان به مسائل مختلف شخصیتی و تربیتی و کارهای ایشان که به کارگیری آن‌ها مایه بالندگی یک انسان می‌شود توجه کرد.
بقیه در ادامه مطلب

وی با اشاره به گفته امام که اگر انسانی الهی شود می‌تواند تحول و انقلاب ایجاد کند به شخصیت بنیانگذار انقلاب اشاره کرد و افزود: امام از جمله شخصیت‌های الهی بود که در زمان حیات خود نهضت و نظامی را بنیان‌گذاری کرد که تا صدها سال و برای تمام انسان‌های ازاده دنیا الهام بخش است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر مدرس توانست امواج خروشانی را در کشور و حتی در دنیا ایجاد کند به خاطر تحولی بود که در درون وی به وجود آمده بود، اظهار کرد: افراد بسیاری هستند که هر روز سخن‌های مختلفی می‌گویند و فریاد می‌زنند ولی حرف‌هایشان به جایی نمی‌رسد اما وقتی امام می‌گوید آمریکا در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این سخن فقط یک حرف سیاسی نیست چون آدم‌ها و سیاست‌مداران بسیاری در دنیا هستند که حرف می‌زنند و تشر و حتی تهدید می‌کنند اما چون الهی نیستند هیچ فایده و اثری ندارد ولی وقتی همانند امام و شهید مدرس انسانی الهی باشد جمله‌ای که ادا می‌کند از حروف استواری تشکیل شده و حتی تمام ذرات عالم و نظام نیز نسبت به او ادای احترام می‌کنند.
وی با بیان اینکه چنین جملاتی از انسان‌های الهی در دل دشمنان اسلام و بشریت علی‌رغم برخورداری از قدرت‌های مادی رعب و وحشت ایجاد می‌کند، گفت: امروز با همه تهدید‌هایی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است شاهدیم مقام معظم رهبری با همان صلابتی که امام (ره) داشت در برابر این تهدیدها می‌ایستد و از آرمان‌های امام و نظام اسلامی دفاع می‌کند و در برابر تمامی تهدیدهایی که برای معدوم کردن دولت جمهوری اسلامی اتفاق ‌می‌افتد با صلابت و اقتدار سخن می‌گوید و موضع می‌گیرد.
صدر با اشاره به اینکه دشمنان بارها ایران را تهدید به حمله کرده‌اند، بیان کرد: به برکت نظام اسلامی و ایمان مردم و ایستادگی و مقاومت آنان و وفاداری شان به رهبری و ولایت شاهدیم روز به روز بر عزت ایران افزوده شده و دشمنان اسلام خوار و ذلیل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی بارها در مورد شخصیت مدرس و تأثیرگذاری‌اش بر نهضت اسلامی ایراد سخن کرده‌اند، افزود : وقتی ایشان می‌فرمایند: «مدرس زنده است تا تاریخ زنده است» بدین خاطر است که مدرس در برابر استبداد رضاخانی به گونه‌ای عمل کرد که اگر چه این روحانی در دنیا هیچ چیز نداشت اما امروز با عزت و احترام از او یاد می‌شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدرس شخصیتی الهام‌بخش برای تمامی افرادی است که دل در گرو نظام و انقلاب و اسلام و اقامه احکام الهی دارند، ادامه داد: نام‌گذاری سالروز شهادت این مجاهد نستوه به نام روز مجلس حاوی پیام مهمی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که همانند مدرس به دنبال استقلال و آزادی کشور و دفاع از احکام الهی باشند.
وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری بر رعایت موازین و شاخص‌های مجلس با تکیه بر ابعاد شخصیتی مدرس تأکید داشته‌اند تا در چهارچوب قوانین الهی و موازین قانون‌گذاری اقدام شود و خوشبختانه نمایندگان هم بر همین مسیر حرکت کرده‌اند.
صدر اذعان کرد: مجلس در جهت اقامه و تحقق احکام الهی برنامه‌ریزی و قانونگذاری می‌کند و در جهت استقلال کشور که یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام پس از پیروزی انقلاب است تلاش کرده است.
وی با تأکید بر اینکه مجلس ما مجلسی است که مدرس‌گونه راه امام را ادامه می‌دهد و مطیع مقام ولایت است اظهار امیدواری کرد نمایندگان مجلس بتوانند در جهت تحقق آرامان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری به وظیفه خطیر خود بپردازند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مشروعیت خود را در نظام اسلامی ما از ولایت مطلقه فقیه می‌گیرند، گفت: در جمهوری اسلامی ولایت فقیه در رأس نظام بر تمام قوا نظارت می‌کند و اگر کشور به پیشرفت‌هایی دست یافته نتیجه طی همین مسیر در کشور است.
وی بیان کرد: امروز قوای سه گانه در کنار تمام نهادها علیرغم تمام شایعاتی که در خصوص تفرقه بین آنان وجود دارد دست در دست هم پشت سر مقام رهبری در مسیر توسعه و تعالی کشور تلاش می‌کنند.
صدر با بیان اینکه مردم و مسئولان همواره برای پیشرفت کشور تلاش کرده و به دستاوردهای بزرگی در عرصه فناوری‌های نوین هسته‌ای و … دست یافته‌اند لذا دشمنان نمی‌توانند ما را به عقب برگردانند، ابراز کرد: ملت ما راه اعتلا را یافته است و با در آمدن از زیر سلطه استکبار و استعمار جهانی با صلابت و اقتدار مسیر رشد و تعالی را می پیماید.
وی با بیان اینکه در این مسیر مجلس شورای اسلامی که جلوه‌ای از جلوه‌های تحقق مردم سالاری دینی است که به دفاع از افتخارات نظام اسلامی می‌پردازد علی‌رغم تبلیغات مسموم دشمنان محکم ایستاده و با اقتدار عمل می کند، یادآور شد: به برکت انقلاب ما هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وجود مجلس شورای اسلامی و حضور نمایندگان مردم در خانه ملت از مظاهر اعمال رأی مردم و تبلور اراده آنان است که به عنوان بازوی رهبری در مسیر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین ایفای نقش می‌کند و همکار پرتوانی برای دولت و قوه قضاییه است تا در کنار هم مشکلات کشور را برطرف کرده و وسیله رفاه و آسایش ملت را فراهم آورند.
یادآوری می‌شود، در این مراسم پیام رئیس مجلس شورای اسلامی توسط «محمدرضا خباز»، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفتادو سومین سالگرد شهید مدرس و دهم آذر روز مجلس قرائت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *