ویژه برنامه های سالروز شهادت آیت الله مدرس در کاشمر

مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس کاشمر، با اشاره به آغاز برگزاری برنامه های بزرگداشت آیت الله مدرس، از هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در روز شهادت این روحانی مجاهد، مراسمی با حضور دکتر صدر، نائب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
آقای سپهریان خاطرنشان کرد: همایش بسیجیان و دانش آموزان، مراسم شبی با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری، همایش پیاده روی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران از حرم امام زاده حمزه(ع) تا مرقد شهید آیت الله مدرس، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و ویزیت رایگان بیماران، محفل ادبی و شب شعر مدرس از جمله برنامه های اجرا شده در این یک هفته است.
وی افزود: برگزاری مسابقات انشا و مقاله نویسی در مدارس، درج سخنان مدرس در قبوض تلفن ثابت و استفاده از سخنان امام و مقام معظم رهبری درباره شهید مدرس در سربرگ نامه های اداری از دیگر برنامه های گرامیداشت آیت الله مدرس است.
مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس همچنین تصریح کرد: همزمان با مراسم گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مدرس، زنگ شهامت و شجاعت با حضور مسئولان استانی در مدارس نواخته می شود.
وی مسابقات انشا و مقاله نویسی را در راستای آشنایی دانش آموزان با اندیشه های  این شهید مهم دانست و گفت: برای معرفی دیدگاه های شهید مدرس، مسابقات انشا و مقاله نویسی برگزار می شود که در این طرح، دانش آموزان برای نگاشتن متون خود، با مراجعه به کتاب خانه این  مؤسسه، با این شهید والا مقام بیشتر آشنا می شوند.
مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس ادامه داد: برای آشنایی دانشجویان با شهید مدرس نیز، نشستی با حضور مدیر کل بنیاد شهید شهرستان در دانشگاه پیام نور کاشمر برگزار می شود که در آن دیدگاه های آیت الله مدرس تبیین و بررسی می گردد.
وی به نقش نماز جمعه در تبیین اندیشه ها و شیوه های  مبارزاتی شهید مدرس اشاره کرد و گفت: در نماز جمعه که مردم زیادی در آن حضور دارند، بهترین زمان برای تبیین ویژگی های این شهید گرانقدر است، از این رو انتشار ویژه نامه ای از زندگی و دیدگاه های آیت الله مدرس از دیگر فعالیت های انجام شده در هفتاد و سومین سالروز شهادت این روحانی مجاهد می باشد که در اختیار مردم قرار گرفت.
وی در پایان با اشاره به حضور روحانیت، فرهنگیان، خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران کاشمر و شهرستان های اطراف، در مراسم  گرامی داشت شهید مدرس، خاطرنشان کرد: سخنرانی نایب رییس مجلس، قرائت پیام رییس مجلس شورای اسلامی، بیانات امام جمعه کاشمر، قرائت مقالات از سوی دانش آموزان و … از برنامه های اجرایی در سالروز شهادت آیت الله مدرس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *