سد معبر پیاده روها صدای اعضای شورای شهر کاشمر را هم درآورد!

درشهر معضل سد معبر در پیاده روهای شهر کاشمر توسط برخی کسبه و مغازه داران از معضلات قدیمی مردم این شهر و به ویژه عابران پیاده به حساب می آید.
این معضل با توجه به افزایش جمعیت و کم عرض بودن پیاده روهای شهر کاشمر در چند سال اخیر مشکلات بیشتری برای مردم به وجود آورده است.
این مشکل به حدی است که اخیرا اعضای شورای شهر کاشمر نیز که در واقع متولیان اصلی برنامه ریزی برای رفع این گونه مشکلات می باشند نسبت به آن معترض شده و خواستار چاره اندیشی جدی در این رابطه شده اند.

بقیه در ادامه مطلب

راه حل نهایی، جریمه است

در همین زمینه دکتر غلامرضا جعفرپور عضو شورای شهر کاشمر می گوید: یکی از موضوعاتی که اعضای شورای شهر، مردم و نیز مهمانان شهر کاشمر را رنج می دهد بحث سد معبر در پیاده روها می باشد و ما در این رابطه با شهردار کاشمر صحبت کرده و گفته ایم که راه هایی که تا کنون برای حل این مشکل اعمال شده است به جز درگیری فیزیکی و قضایی نتیجه دیگری نداشته و به نظر ما راه حل نهایی جریمه می باشد.

وی ادامه داد: البته این که چه جریمه ای و چه مقدار و با چه پشتوانه حقوقی و قضایی، موضوعی است که باید با کمک کارشناسان و سازمان هایی مثل مجامع امور صنفی، نیروی انتظامی، فرمانداری و … بررسی و مشخص شود و لازم است این موضوع به صورت یک طرح کلی آماده شده و شهرداری نیز با دعوت از اتحادیه های مختلف صنفی به نتیجه قطعی برسد و در نهایت به صورت یک لایحه به شورای شهر کاشمر ارائه شود تا بتوانیم در سال 90 برخوردی جدی و مؤثر با موضوع سد معبر در شهر کاشمر داشته باشیم.

جعفرپور می افزاید: دو مورد مهم در رابطه با رفع سد معبر در شهر کاشمر باید مدنظر باشد و برای آن چاره اندیشی شود، یکی مربوط به پارک موتورسیکلت ها در سطح شهر می باشد که همین موضوع سد معبر زیادی را در سطح شهر به وجود آورده است و مورد بعدی مربوط به سد معبر دست فروش ها و سایر فروشندگان در ساعات آخر شب در میدان مرکزی شهر می باشد ضمن این که مشکل سد معبر در بافت سنتی شهر بیشتر است و لازم است فرهنگ عمومی اصلاح شود چرا که برخی فروشندگان گمان می کنند اگر وسیله ای را در مقابل مغازه خود آویزان کنند فروش بیشتری دارند!

مشکل پیاده روها

مهندس احمد غزنوی دیگر عضو شورای شهر کاشمر هم یکی از علل اصلی بروز مشکل سد معبر در کاشمر را عدم توجه به استاندارد سازی پیاده روها می داند و می گوید: یک علت اصلی معضل سد معبر در کاشمر این است که توجهی به پیاده روها و بهینه سازی آن نمی شود و این خیلی زشت است که در پیاده روهای کاشمر نمی شود راه رفت. لذا وقتی پیاده روها استاندارد نیست باید هم شاهد بروز چنین مشکلاتی باشیم. وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم برای رفع مشکل ترافیک خیابان های اصلی شهر کاشمر که تبدیل به یک معضل شده است، مردم را تشویق به کمتر استفاده کردن از وسایل نقلیه و ترویج فرهنگ پیاده روی کنیم ولی ما این همه به خیابان ها توجه می کنیم و به سواره ها خدمات ارائه می کنیم اما در مقابل به جمعیت عظیمی که در پیاده روها راه می روند هیچ گونه خدماتی ارائه نمی کنیم به گونه ای که پیاده روهای این شهر، کم عرض آن هم با کف پوش بسیار نامناسب می باشد و لازم است شهرداری پیاده روها را استاندارد سازی و شکیل و سپس اقدام به رفع معضل سد معبر کند، چرا که دیگر اقدامات سخت افزاری پاسخگو نیست.

تقسیم کار وجود ندارد

یعقوب گل محمدی نائب رییس شورای شهر کاشمر هم با انتقاد از برخورد گزینشی در مقابله با سد معبر در پیاده روها می گوید: بزرگترین مشکل مقابله با سد معبر اینجاست که تقسیم کار مناسبی وجود ندارد.

در حالی که در شهرداری یک نفر مأمور این کار می باشد اما نه یک بار شهرداری انتظاراتش را از او اعلام می کند و نه شورای شهر که اگر این انتظارات برآورده نشد بتوانند از این مأمور بازخواست کنند و به نظر می رسد عزمی جدی وجود ندارد.

نقش ماموران

مهندس سید حسن حسینی رییس شورای شهر کاشمر هم مشکل اساسی را در نوع به کارگیری نیروهای مأمور سد معبر می داند و می گوید: مشکل اساسی سد معبر در کاشمر اینجاست که متأسفانه نیروهایی که برای مقابله با این موضوع به کار گرفته می شوند یا نیروهای روزمزد می باشند و یا نیروهای قراردادی و لذا هیچ گونه تعهد کاری و مالی ندارند در صورتی که در گذشته از نیروهای رسمی شهرداری برای مقابله با این مشکل استفاده می شد و همین باعث می شد که برخورد جدی تری با متخلفان صورت بگیرد چرا که نیروی رسمی می دانست که در صورت کوتاهی در پرونده کاری وی توبیخ درج می شود، لذا شهرداری کاشمر در حال حاضر نیز موظف است برای مقابله با این معضل از نیروهای رسمی استفاده کند. هادی مآزنی عضو دیگر شورای شهر کاشمر هم خواستار این شد که برخورد با معضل سد معبر فقط در ساعات اداری نباشد چرا که در این صورت بعد از ساعت دو بعد از ظهر مجدد شاهد سد معبر پیاده روها خواهیم بود.

گلایه شهردار

شهردار کاشمر نیز یکی از مقصرین ایجاد این مشکل را اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی می داند. مهندس علی اسماعیل پور در همین زمینه می گوید: اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی در مقابل پولی که می گیرند فقط به اصناف مجوز می دهند و بررسی های لازم را انجام نمی دهند و کاری به تبعات آن هم ندارند در صورتی که هر شغلی مشخصه های مربوط به خود را دارد. به عنوان مثال نمی شود در یک مغازه دو متر در سه متر برای لوازم خانگی و یا آهن فروشی مجوز صادر کرد، همین موضوع یکی از عوامل ایجاد سد معبر می باشد چرا که بسیاری از صاحبان مغازه ها به دلیل کمبود فضای مغازه مجبور هستند وسایل خود را در خارج از مغازه و در معرض دید مردم بگذارند که این موضوع باید با همکاری مجامع امور صنفی شهرستان کاشمر حل شود.

2 پاسخ

  1. چه عجب خبری هم از شورای شهر کاشمر شنیدیم!!!!

  2. در رابطه با سد معبر پیشنهاد میشود در یک نقطه از شهر که امکان دسترسی بیشتر مردم بوده و دستفروشان نیز راغب به رفتن به آن محل باشند تهیه و از غروب تا پاسی از شب تهیه گردد تا از سد معبر و … تقریبا جلوگیری و درآمدی برای شهرداری نیز باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *