مشهد و نیشابور بیشترین تعداد شرکت‌کننده در مسابقات قرآن کاشمر را داشتند

در سی و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در کاشمر برگزار شد، شهرستان‌های مشهد و نیشابور از نظر تعداد شرکت‌کننده رتبه‌های اول و دوم استان را به خود اختصاص داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با بیان این مطلب گفت: از 437 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی که به مرحله استانی راه یافتند، ۲۰۲ نفر را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و در دو سطح شکوفه و بزرگسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته حفظ در سه بخش حفظ 2۰،1۰و۳۰ جزء برگزار می‌شود که در پایان مسابقات نفرات برگزیده بخش‌های ۲۰ و ۳۰ جزء برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبل رشد ۷۸ درصدی داشته است، گفت: پنج نفر اول هر یک از این رشته‌ها نیز به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این مسابقات از برپایی کارگاه‌های آموزشی اصول مقررات مسابقات، حجاب و عفاف و نماز(ویژه کودکان) و نمایشگاه‌های خوشنویسی قرآن و قرآن و مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: وجود ظرفیت‌های استثنایی در بخش‌های قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم کلام وحی جایگاهی کم‌نظیر را برای استان ایجاد کرده است که این موضوع مسئولیت متولیان امور قرآنی و مدیران استان را حساس‌تر و بیشتر می‌کند.
یادآوری می‌شود، این دوره از مسابقات از اول بهمن‌ماه به مدت سه روز در امام‌زاده سیدحمزه(ع) و امام‌زاده سیدمرتضی(ع) کاشمر آغاز به کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *