اجرای پروژه مدرسه در مزرعه و کنترل تلفیقی آفات در تاکستان‌‎های کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت : برای اولین بار پروژه FFS/IPM (مدرسه درمزرعه و کنترل تلفیقی آفات) محصول انگور در تاکستان های کاشمر آغاز شد.

مهندس محمد صوابی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه این طرح توسط اداره آموزش و ترویج جهادکشاورزی شهرستان کاشمر مدیریت می شود، گفت: طرح پروژه مدرسه در مزرعه و کنترل تلفیقی آفات از اسفند سال گذشته آغاز شده و تا مهر سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی گفت : این پروژه یکی از فعالیت های آموزشی و ترویجی می باشد که درحال حاضر در روستای فروتقه از توابع بخش مرکزی کاشمر در حال اجراست.

صوابی در خصوص نحوه اجرای این پروژه اظهار داشت: تاکنون با برپایی جلسات متعددی با زنان تسهیل گر روستا آنان با بیماری سفیدک انگور و شپشک آرد آلود و نحوه مبارزه با آن وسایر مسائل تغذیه ای باغ به صورت عملی آشنا شده اند.

وی در ادامه به انجام یک دوره بازدید ترویجی زنان تسهیل گر روستایی شهرستان از شهر بایگ تربت حیدریه و نحوه تولید کرم ابریشم اشاره کرد وگفت : با اشاره به شروع فعالیت تولید و پرورش کرم ابریشم و با توجه به اشتغال زنان روستایی با حضور تعدادی از زنان تسهیل گر روستایی شهرستان این برنامه بازدیدی صورت گرفت انجام و شرکت کنندگان در این بازدید با
کلیه مراحل ابریشم کشی و نحوه تولید کرم ابریشم آشنا شدند تا در روستا به راهنمایی و ترویج آن در بین زنان روستا بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *