توصیه های زیست محیطی به گردشگران و همشهریان گرامی


ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و نزدیک شدن به روز طبیعت (13 بدر) ؛ از کلیه کاشمری های دوستدار و علاقمند به طبیعت درخواست می گردد در هنگام مراجعه  به تفرجگاه ها و استفاده از مواهب الهی به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست، موارد و نکات ذیل ر ا رعایت فرمایند:
1-از افروختن شعله آتش در مناطق پر درخت خوداری و جهت پخت غذا به جای استفاده از شاخه درختان و کندن بوته ها، از اجاقهای خوراک پزی استفاده نمائیم .
2-حتی الامکان از کشیدن سیگار در اماکن عمومی و یا رها کردن سیگار نیم افروخته در مناطق جنگلی بپرهیزیم.
3-با توجه به اینکه فصل بهار، فصل رویش گیاهان و زایش وحوش می باشد، از قطع کردن درختان و بوته کنی و همچنین آزار و اذیت وحوش بپرهیزیم و درصورت مشاهده  هر گونه تخلفات زیست محیطی، اعم از شکار و صید غیر مجاز و یا تخریب طبیعت، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست کاشمر و یا به مامورین محترم انتظامی اطلاع دهند.
4-با توجه مراجعه گسترده شهروندان به تفرجگاه های سطح شهرستان بویژه مسیر جاده کاشمر -کوهسرخ و حضور در طبیعت در روز 13 فروردین ماه (روز انس با طبیعت)  تقاضا می گردد ضمن رعایت موارد فوق، زباله های تولید شده را در پاکت های مخصوصی که از طرف این اداره و شهرداری محترم کاشمر توزیع خواهد شد گذاشته و در ظروف جمع آوری زباله در حاشیه جاده قرار دهند و از ریختن آنها در مسیر رودخانه خودداری نمایند و همچون سال های گذشته ما را در حفظ و حراست از محیط زیست منطقه یاری نمایند.
5 -هرگز آرامش جانوران را برهم نزنیم زیرا آنان پیش از ما ساکن طبیعت بوده اند.
6-بدانیم تا زمانی که ماتهدیدی برای حیوانات نباشیم آنها تهدیدی برای ما نخواهند بود .
7-از سرکشی به لانه پرندگان و هر نوع حیوان ونیز تعقیب تفننی وتفریحی آنها بپرهیزیم .

روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست

4 پاسخ

  1. با تشکر از این مطلب
    امیدوارم که با همکاری مردم فهمیده فردا هیچ آسیبی به محیط زیست نرسد
    ضمنا پوسته جدید سایت بسیار زیبا است

  2. واقعا دلم برای سیزده بدر کاشمر تنگ شده
    آخه ما یه سال سیزده بدر کاشمر بودیم
    جاتون خالی خیلی خوش گذشت

  3. با سلام
    سال نو مبارک
    از اینکه در فرهنگ سازی زیست محیطی ما را یاری میکنید
    سپاسگذاریم
    توکلی-محیط زیست کاشمر
    15/1/90
    پیروز باشید

  4. سلام کلام شما درست اما اداره محترم محیط زیست وشهرداری محترم ای کاش کمی فرهنگ مسافرین ومجاورین کمی بالا بود که ان قدر سرویس بهداشتی سید مرتضی رادور درست نمی کردند که فادر به بیان نیستم که بعضی ها در کنار درخت … ومامورین شهرداری که در اماکنسبز خدمت میکنند لطفا چوب های خشک را جمع کنند تا وسیله آتش بعضی از سوداگران مرگ{در شب }فراهم نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *