جشنواره بزرگ سبزه آرایی و هفت سین ایرانی در کاشمر برگزار شد

محمد نظام آبادی اظهار داشت:جشنواره سبزه آرایی و تزیین هفت سین ایرانی طرحی نو و ابتکار جدیدی بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
وی افزود: این جشنواره با همکاری و مساعدت آموزش وپرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر از 25 اسفندماه در حال برگزاری است که با استقبال خوب و کم نظیر بازدید کنندگان روبه رو شده است.
وی در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره تصریح کرد: فراخوان عمومی جشنواره از یک ماه مانده به نوروز اعلام و اطلاع رسانی شد که قریب به 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و ثبت نام به عمل امده است.
وی تاکید کرد: در همین راستا بیش از نیمی از آثار ارائه شده در حاشیه یکی از میادین ورودی شهرستان و در مسیر امامزاده اعظم سید مرتضی(ع) بصورت نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار گرفته است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت:شهرستان کاشمر بعنوان دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی با داشتن قابلیت های خوب زیارتی و مذهبی،تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری همه ساله خصوصا در ایام نوروز شاهد خیل عظیم زائران و مسافران می باشد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این گونه برنامه های فرهنگی و متنوع در شهرستان مفید وضروری است خاطرنشان کرد: متوسط روزانه بیش از 2 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن می کنند که این خود دلیل روشنی بر رضایتمندی و علاقه وافر مردم به اینگونه جشنواره ها و نمایشگاه ها است.
نظام آبادی ابراز داشت: نوآوری، تعدد آثار، الهام گرفتن از مضامین قرآنی و اسلانی، به تصویر کشیدن صحنه های رشادت و بنر به همراه هفت سین جبهه و جنگ، برپایی هفت سین شهدا، به تصویر کشیدن رستاخیز طبیعت، بهار و جلوه های زیبای ان از ویژ گی های بارز این جشنواره و آثار ارائه شده است.
وی ادامه داد: آثار ارائه شده به جشنواره از سوی هیئت داوران در حال ارزیابی است که پس از ارزیابی، به 10 نفر برتر لوح سپاس و تندیس جشنواره و جوایز نفیس وارزنده ای تقدیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *