یادواره بیست و پنج شهید پایگاه بسیج صیاد شیرازی کاشمر برگزار شد

مراسم یادواره بیست و پنج شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید علی صیاد شیرازی کاشمر، 21 فروردین‌ماه در این شهر برگزار شد.

«برزگری»، فرمانده تیپ یکم لشکر 77 خراسان، در این مراسم که در محل پایگاه مقاومت بسیج شهید صیادشیرازی کاشمر برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: برگزاری چنین یادواره‌هایی یک وظیفه شرعی است که می‌تواند جهت معرفی شهدا به‌عنوان الگویی بی‌بدیل برای نسل عمومی و آینده نیروهای مسلح مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان از هیچ کاری نباید دریغ کرد، افزود: تکریم و تعظیم در برابر شهیدان تلاش مقدسی در راستای برافراشتن پرچم صلح، استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی جهت احیای ارزش‌های اسلامی است.

وی ضمن گرامیداشت دوازدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، با بیان اینکه هر شهید مشعلی در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت است، عنوان کرد: طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران و برچیده شدن بساط طاغوتیان موجب شد تا وابستگان به استعمار شرق و غرب به دامن اربابان خود پناه ببرند.

وی با بیان اینکه از هم پاشیده شدن پایه‌های حاکمیت در ایران به‌ویژه ارتش و دمیدن در شیپور شوم تفرقه توسط بعضی گروه‌های فریب خورده داخلی این ایده خام را در ذهن سرکردگان ارتش بعث عراق به وجود آورد که با حمایت جهانخواران شرق و غرب می‌توانند خاک ایران را برای همیشه اشغال کنند، ادامه داد: اگرچه در اوایل جنگ و با استفاده از مهره‌های فریب خورده چون بنی‌صدر، دشمنان توانستند بخشی از سرزمین را به مدت کوتاهی به تصرف خود در آورند اما قدرت رهبری پیامبرگونه امام راحل، به‌کارگیری منابع انسانی و استفاده از فنون نظامی و فناوری جنگی و امکان ترکیب توانایی‌های بالقوه از جمله مسائلی بود که دشمنان از آن غافل بودند.

فرمانده تیپ یکم لشکر 77 خراسان، ابراز کرد: ارتش ایران با فرماندهی افسران انقلابی و بدنه مؤمن و غیورمند در روزهای اولیه تجاوز با همت مردانه و انجام 22 عملیات پدافندی و آفندی توانست راه را بر دشمن سد کند.

وی تصریح کرد: ارتش ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب به ‌رغم تمامی مشکلات و سختی‌های جان فرسا پا برجا و استوار ماند و با انجام 90 عملیات مستقل و شرکت در عملیات‌های مشترک با همکاری سپاه پاسداران و بسیج مردمی تا پایان جنگ مردانه ایستاد و هم‌اکنون نیز حافظ مرزهای این مرزوبوم است.

برزگری یکی از عوامل موفقیت ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی را سلسله مراتب فرماندهی ارتش دانست که با تدبیر و درایت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود سازمان به طراحی و اجرای عملیات‌های آفندی، پدافندی پرداخته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: با نامگذاری این سال از سوی رهبر معظم انقلاب تکلیف بر همه مسئولان و مردم معین شده که با تلاش دوچندان نسبت به رفع تمام کاستی‌ها، مشکلات اقتصادی و پررنگ کردن نقاط قوت اقتصادی ایران بپردازند.

برزگری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وجوه حرکت‌های اقتصادی، توجه به منابع انسانی موجود و تلاش برای آموزش و پرورش آن‌ها با اتکا به تجارب موفق گذشته و علوم روز است، تصریح کرد: سال 90 از جهات مختلفی برای ایران سال مهم و سرنوشت‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه پس از آخرین تلاش‌های مذبوحانه ایادی جیره‌خوار استکبار جهانی برای برهم زدن ثبات داخلی و ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، هم‌اکنون کشور در سایه وجود وحدت بخش رهبری در آرامش کامل بسر می‌‌برد، یادآور شد: ایران اسلامی در آستانه دهه 90 شمسی در تمام امور داخلی و بین‌المللی جهت آغاز جهشی بزرگ آماده شده‌ و با نگاهی به تدبیر رهبری در نامگذاری سال جدید ما را با اصول و جهت‌گیری آینده نظام رهنمون می‌کند.

وی همچنین سال 90 را در بعد بین‌الملل برای ایران که خیز‌ش‌های کشورهای اسلامی در جهان در راستای مبارزه با نظام‌های استبدادی وابسته به غرب به تبعیت از الگوی موفق نظام جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته، مهم ارزیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *