رئیس جهاد کشاورزی کاشمر: با کسری آب مواجه‎ایم


رئیس جهاد کشاورزی کاشمر اظهار داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه و آسیب‌پذیر بودن محصولات کشاورزی و اینکه تولید با نگرانی‌هایی همراه است، لذا باید برای بیمه محصولات اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود .
مهندس صوابی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، تصریح نمود: اگر اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص بیمه محصولات کشاورزی انجام گیرد شاهد هجوم کشاورزان در روزهای پایانی مهلت بیمه نخواهیم بود .
وی با بیان این‌که پس از سرمازدگی محصولات کشاورزی در سال 86 که بسیاری از محصولات از بین رفت کشاورزان توجه بیشتری به امر بیمه نمودند، گفت : با اطلاع‌رسانی به کشاورزان در خصوص مزایای بیمه و آگاهی آنان از مهلت انجام بیمه و . . . با همکاری بین بخشی کارشناسان جهاد کشاورزی، صندوق بیمه، بانک و . . . می‌توان بسیاری از مشکلات کشاورزان را رفع نمود.
رئیس جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به خشکسالی‌های پی‌درپی و کاهش نزولات آسمانی، گفت : به دلیل استفاده بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، با کسری آب مواجه هستیم لذا باید تا 30 درصد بخش کشاورزی را به سمت آبیاری فشرده سوق دهیم .
وی با اشاره به این‌که اصلاح الگوی مصرف همواره باید ادامه داشته باشد، گفت : باید برای استفاده از روش‌های نوین انتقال آب از طریق لوله وکانال بتنی اقدام نماییم .
رئیس جهاد کشاورزی کاشمر گفت : اگرچه خرده‌مالکی مشکلات بخش کشاورزی را مضاعف نموده اما باید با برنامه‌ریزی بر این مشکل غلبه کرد و برداشت آب اضافی را در آینده جبران نمود .
صوابی با اشاره به این‌که جهت پرداخت بدهی شیر دامداران باید پیگیری‌هایی صورت گیرد تا کارخانه حداقل وجه شیر را به دامداران پرداخت کند، برضرورت فعال شدن بخش خصوصی در زیرمجموعه‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت :باید دستگاه‌های اجرایی به سمت اقدامات نظارتی پیش بروند و با سپردن امور اجرایی به بخش خصوصی زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورند.

یک پاسخ

  1. با عرض سلام,جهاد کشاورزی کاشمر اگه یه سایت داشته باشه میتونه کشاورزا رو بهتر راهنمایی کنه مردم هم از تلاش مسولان شهرشون مطمئن میشن.با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *