اعتراض امام جمعه کاشمر به تجاوز گروهی در روستای قوژد


امام جمعه کاشمر از فاجعه تجاوز گروهی در روستای قوژد خبر داده است. گفته می شود در این تجاوز گروهی، بیش از 10 نفر یک زن را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
امیدسلیمی بنی: پس از انتشار جرئیات فاجعه تجاوز گروهی به جمعی از زنان در خمینی شهر اصفهان، این بار خبر از تجاوز گروهی دیگری در روستای قوژد (ghoojd) از توابع کاشمر واقع در استان خراسان رضوی می رسد. گفته می شود در این ماجرا، بیش از 10 نفر به زنی در اراضی اطراف روستای قوژد از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر، به صورت گروهی، تجاوز به عنف کرده اند.
به گفته ضابطان قضایی این شهرستان، هم اکنون بیش از 10 نفر از متجاوزان، در زندان وکیل آباد مشهد، در بازداشت به سر می برند و قاسم یعقوبی، امام جمعه این شهر نیز روز گذشته، از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، درباره روند رسیدگی به این پرونده، انتقاد کرده است. امام جمعه کاشمر و نماینده ولی فقیه در این شهر در خطبه های نماز جمعه دیروز خود گفت: “تجاوزات دسته جمعی و سازماندهی شده به نوامیس مردم در شهر دارالمومنین مایه تأسف است .”
خباز، نماینده این شهرستان نیز در گفتگو با خبرآنلاین از وقوع تجاوز جمعی در یکی از روستاهای حوزه انتخابیه خود خبر داد و به ذکر این توضیح کلی بسنده کرد که :”جزئیات این تجاوز را نپرسیده ام و در جریان موضوع نیستم.”
فاجعه روستای قوژد
هر چند هیچ یک از مسئولان شهرستان کاشمر حاضر به اطلاع رسانی دقیق در این باره نیستند و تنها به ذکر جملات کلی در بیان این جرم، اکتفا می کنند، ولی یکی از ضابطان قضایی سپاه پاسداران، در گفتگو با خبرآنلاین، جزئیات پرونده روستای قوژد را بیان می کند.
مصطفی قریشی می گوید: “یک ماه و نیم پیش، مردم روستای قوژد در تماس تلفنی با ضابطان قضایی، خبر از یک تجاوز جمعی در اراضی اطراف این روستا به یکی از زنان اهل روستا می دهند. نیروهای بسیج به محل اعزام می شوند و تعدادی از متهمان را بازداشت و به کلانتری مربوطه ارجاع می دهند. ولی به دلیل اینکه فرد مورد تجاوز، توسط متجاوزان از محل، دور شده بود، شاکی خصوصی حضور نداشت و به همین دلیل، اراذل و اوباش دستگیر شده، آزاد می شوند.”
هر چند وی از برخورد مقامات قضایی با نیروهای بسیج به دلیل آنچه “فقدان شاکی خصوصی در پرونده” گفته شد، خبر داد، اما در تشریح نحوه دستگیری مجدد متجاوزان توضیح می دهد: “پس از یکی دو روز و درمان خانم مورد تجاوز، وی با مراجعه به دادسرا، طرح شکایت می کند و به دلیل اینکه پرونده مربوط به شکایت “تجاوز به عنف” بوده، در صلاحیت دادگاه کیفری استان در مشهد قرار می گیرد. با هماهنگی دادستان استان، اکیپی از نیروی انتظامی، وارد روستای قوژد می شود و تعدادی از متهمان را دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل می کند.”
گفته می شود بیش از 15 نفر از متجاوزان در بازداشت به سر می بردند که تعدادی از آنها آزاد شده اند. مظلومی دادستان کاشمر حاضر نشد به خبرآنلاین درباره جزئیات این پرونده، چیزی بگوید و به ذکر این نکته بسنده کرد که : “پرونده در اختیار دادستانی استان است و قرار شده از طریق اداره کل روابط عمومی استان، اطلاع رسانی شود.”
گلایه های امام جمعه
شاید به دلیل آزادسازی ابتدای وقوع جرم و پس از آن، دستگیری مجدد متهمان و گذشت بیش از یک ماه از دستگیری این افراد است که قاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر این چنین به نیروی انتظامی و قوه قضائیه، از تریبون نماز جمعه انتقاد می کند: “دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به موقع وارد عمل شوند زیرا اگر مردم ببینند دستگاه قضا و نیروی انتظامی توان و فرصت این کار را ندارند خود وارد عمل خواهند شد. ”
وی با اشاره به اینکه اگر مردم ببینند در روز روشن به ناموسشان تجاوز می‌شود و کسی نیست که برخود کند، افزود: “در این شرایط هرج و مرج به وجود می آید که اثرات آن بدتر است .”
یعقوبی در نماز جمعه گذشته کاشمر گفته است : “کسانی که به صورت گروهی، سازماندهی شده و با سلاح به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند مصداق روشن مفسد فی‌الارض هستند .”
امام جمعه کاشمر در گفتگو با خبرآنلاین، مجددا گلایه های خود را از دستگاه قضایی مطرح کرد: “هنوز هیچ کاری برای پرونده نشده و نظرم، همان است که در نماز جمعه گفتم.”
در روزهای اخیر، اخباری از تجاوز جمعی اراذل و اوباش به مردم، در کشور منتشر شده. در آخرین این موارد، گروهی از اراذل خمینی شهر به باغی در حومه این شهر حمله کردند و با بستن دست مردان، به صورت گروهی، زنان را مورد اذیت و آزار قرار دادند. در این پرونده، 12 متهم مورد شناسایی قرار گرفته اند که با اقدام پلیس، 8 تن دستگیر شده و بقیه، فراری هستند.

10 پاسخ

  1. با سلام خدمت دوست عزیز
    من دارم از همین قالب استفاده میکنم . ازتون راهنمایی می خوام که چطوری تصاویر مربوط به هر خبر رو بزارم ؟
    خیلی واجبه
    ممنون
    یا حق

  2. سلام
    دادستان کاشمر اخیرا اکثر پرونده های کیفری را حقوقی می کند تا امتیاز خودش و شهرشتان را بالا ببرد و این خیانت بزرگی به کاشمر ومردم است چرا که بسیاری از حقوق مردم در دادگاه ها پایمال می شود.
    باید برسی شود آیا این دستور آیت الله لاریجانی است یا ایشان قرار است برای خودش امتیازاتی درست کند. تبدیل پرونده های کیفری به حقوی پاک کردن صورت مساله است

  3. این کار یک فاجعه است. تجاوز به عنف آن هم از سوی بیش از ده، پانزده نفر در کشوری اسلامی یک جنایت بزرگ است و مسببان آن باید در ملا عام به شدید ترین مجازات ها محکوم شوند. مردم نیز باید بسط نشینی کنند.

  4. من نمی دانم این حرام زاده ها چگونه دلشان آمده به یک زن بچه دار تجاوز کنند. اگر یکی اشتباهی می کند اگر 2 نفر سه نفر چهار نفر غلطی می کنند چرا 10 نفر دیگر نیز مرتکب این جنایت می شوند. آیا یک نفر با پدر و مادر در میان آنها نبوده تا از این کار جلوگیری کند؟!
    آدمی هرچقدر شهوتی باشد و نیاز جنسی اش برآورده نشده باشد نمی تواند در فضای گروهی به چنین کاری دست بزند.
    این ها حرام لقمه یا حرام زاده اند و اگر زندگی آنها بررسی شود همه شان یا قاچاق فروش یا دزداند.
    قوه قضائیه بدون هیچ گونه ترس یا ملاحظه کاری باید متجاوزان را در فضای عمومی به مجازات برساند. در غیر این صورت، ناامنی بر کشور مستولی می شود و چهره منفی بر این دستگاه که معتقدیم بایدعدالت گستر باشد، بر جای خواهد گذاشت.

  5. اگر قوه قضائیه پرونده را تا آخرین نفرات پیگیری نکند، باید فاتحه عدالت را در کشور خواند.

  6. سلام جای تاسف دارد برای مسولین شهر که اینقدر بی تفاوت هستند.
    انشااله برای خانواده های مسول شهرستان که بی توجه وبه فکر موقعیت خود هستند این چنین حادثه ای رخ دهد تا ببینیم با این فاجعه چطور برخورد میشود.
    روایت داریم که از هر 10نفر قاضی 9نفر آنها جهنمی هستند. خدا کند دادستان کاشمر و همکارانش از این 9نفر نباشند.

  7. مشکل اینجاست که اکثر مسولان کاشمر ما اهل کاشمر نیستند و دلشونم به حال آبروی شهر ما نسوخته از امام جمعه فرماندار دادستان هیچکدوم ماشمری نیستند و از تربت خواف و نیشابور هستند وگرنه این خبر باید تو خود کاشمر خفه میشد نه اینکه آبروی شهر همه جا رفته

  8. سلام جناب آقای رادان
    نکنه امام جمعه کاشمر هم مثل امام جمعه کاشان دروغگو و جزئی از الماسهای نفوذی موساد هستند!!!!!!!!!!!!!!!
    آقای رادان حربه خوبی برای بستن دهان عدالتخواهان و برخورد با آنان پیدا کرده اید!!!!!!!!!!!!!!!!!! تشویش ذهن مردم!!!!!!!!!!!!
    طلبه سیرجانی رو با همین حربه دارید محکوم میکنید امام جمعه کاشمر رو هم وخیلی از افراد دیگه که خودم هم در آینده ای نچندان دور به این بلا گرفتار خواهم شد!!!!!!!!!!ولی بترسید از روز حساب که دیگر این حقه ها کاربردی ندارد
    راستی آقای رادان سوالی دارم اگر به زن خود شما تجاوز میشد واینقدر در برخورد با متجاوزان مسامحه میکردن باز هم خیلی خونسرد میگفتید ((برخی در نظر دارند ذهن مردم را مشوش کنند،رسانه‌ای شدن این‌گونه حوادث بعد از گذشت زمان طولانی، جای سووال دارد) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دادستان کاشمر چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه به زن و دخترش تجاوز میکردن و میبردن یه جای دیگه راهشو میگرفت و میرفت و میگفت هر موقع زن ودخترمو برگردوندند و اگه دلشون خواست و از متجاوزان نترسیدن و اومدن شکایت کردن اون موقع یه کاری میکنیم!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *