قطعی شدن اتصال به شبکه ریلی واحداث فرودگاه شهید مدرس شهرستان کاشمر

معاون وزیر راه و ترابری در کارگروه امور زیربنایی کاشمر عنوان کرد: با اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ عملیات ۳ مصوبه دور اول سفر رئیس جمهور به کاشمر اجرایی می شود.

معاون وزیر راه وترابری و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان این که دو بانده کردن محور شادمهر به کاشمر، احداث خط   و نیز فرودگاه شهید مدرس ۳ پروژه مهم مصوب دور اول سفر رئیس جمهور برای شهرستان کاشمر بوده گفت: در حال حاضر بحث مطالعات و امکان سنجی این پروژه ها به پایان رسیده که با دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ و اختصاص ردیف بودجه ملی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مهندس صادقی در کارگروه امور زیربنایی شهرستان کاشمر با اشاره به این که اتصال و احداث راه آهن کاشمر به راه آهن بافق به مشهد و مشهد به تهران از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: در صورت اخذ موافقت کمیسیون ماده ۲۱۵ و اختصاص یک ردیف بودجه ای بتوانیم در سال های متوالی با اخذ اعتبار مناسب کاشمر رابه شبکه ریلی کشور متصل کنیم. وی با بیان این که تلاش های فراوانی برای توسعه شبکه راه ها و ریلی کشور در حال انجام است ابراز داشت:  هم اکنون بیش از ۱۶ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه وانواع راه ها در سطح کشور در دست احداث و به سازی است. معاون وزیر راه وترابری با تاکید بر این که توسعه شبکه ریلی کشور یکی از اولویت های اصلی وزارت راه وترابری است اظهار داشت: بیش از ۷ هزارو ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در دست احداث است که پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۵۰۰ کیلومتر از این خطوط افتتاح شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نهایی شدن فرودگاه شهید مدرس یادآور شد: از این که شهرستان کاشمر به شبکه هوایی کشور متصل خواهد شد خوشحالیم. مهندس صادقی با بیان این که عملیات اجرایی بخشی از پروژه دوبانده کردن محور شادمهر به کاشمر و کاشمر به بردسکن به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: تاکنون در این محور اقدامات خوبی انجام شده و برای ادامه مسیر و اجرایی شدن تمام مصوبه نیاز به مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ است لذا تلاش خواهیم کرد این مهم را از طریق معاونت اقتصاد حمل ونقل وزارت راه وترابری به عنوان مسئول پی گیری کمیسیون ماده ۲۱۵ دنبال کنیم.

وی با بیان این که برخورداری جمعیت تحت پوشش راه روستایی در استان ۸۶٫۶ درصد است و این برخورداری در شهرستان کاشمر ۹۵٫۶درصد است یادآور شد: خوشبختانه دولت و مسئولان شهرستان توجه خاصی به راه های روستایی شهرستان کاشمر داشتند لذا تلاش می کنیم این روند روبه رشد ادامه یابد تا تمامی روستاهای این شهرستان تحت پوشش قرار گیرند.معاون وزیر راه و ترابری ادامه داد: اخیرا از طرف وزارت راه و ترابری به کلیه استان ها اعلام شده که به هر میزان اعتبار از محل استان برای احداث راه روستایی اختصاص یابد وزارت راه و ترابری نیز راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار را آسفالت می کند بنابراین کار بزرگی است که حداقل برای ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی بر اساس برنامه ریزی انجام شده زیرسازی توسط استان و آسفالت توسط وزارت راه و ترابری انجام خواهد شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار کاشمر با بیان این که این شهرستان بعد از مشهد به لحاظ فرهنگی رتبه نخست را دارد گفت: محور کاشمر به لحاظ عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین یک محور ترانزیتی و شاه راه مهم مواصلاتی است که تردد و حجم آن از حد متعارف بالا رفته به طوری که در یک سال گذشته شاهد کشته شدن ۹ نفر، مجروح شدن ۲۰ نفر و نیز ۳۱ تصادف خسارتی در این محور بودیم.

مهندس سید محسن امیر کلالی با بیان این که دو بانده کردن محور شادمهر تا بردسکن از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این شهرستان است افزود: تاکنون در حد توان و به اندازه کافی این مصوبه را از طریق استانداری به معاونت رئیس جمهور منعکس کردیم لذا درخواست می کنیم ظرف مدت ۲۰ روز آینده تکلیف این مصوبه را مشخص کنید چرا که ما باید بعد از گذشت ۴ سال از این مصوبه که بخش اعظم این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز نشده به مردم جواب بدهیم.

وی نبود یک کنار گذر در کاشمر را یکی دیگر از مشکلات و گرفتاری های فراروی مردم در حوزه راه و ترابری عنوان و خاطر نشان کرد: از دیرباز مدیران کل به این شهرستان آمده و بارها نیز قول های مساعدی در این خصوص داده اند اما متأسفانه در عمل کاری انجام نشده است لذا تقاضا داریم وقتی به شهرستان ها عزیمت می کنید واقعا یک کاری انجام دهید.

فرماندار کاشمر با بیان این که مشکلات خاصی در حوزه راه های روستایی شهرستان وجود دارد تصریح کرد: یکی از این راه ها، راه روستای داغی سنجدک به طول ۱۷ کیلومتر است که مسئولان سال هاست قول پیگیری می دهند حتی نامه شخص وزیر راه را مبنی بر آسفالت این مسیر داریم اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

مهندس امیرکلالی با اشاره به این که وجود چالش تصمیم گیری و اجرا در حوزه وزارت راه و ترابری خوب نیست خطاب به معاون وزیر راه یادآور شد: با توجه به این که دور بعدی سفرهای دولت در پیش است باید تلاش کنیم تا این مشکلات دوباره مطرح نشود چرا که برای مجموعه ما و شما خوب نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که عملیات ۳پروژه مهم در وزارت راه معطل مانده گفت: خوشبختانه برای آغاز عملیات اجرایی پروژه فرودگاه شهید مدرس مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ اخذ شده که اعتباری نیز امسال برای آن در نظر گرفته شده و اخذ مجوز برای ۲ پروژه دیگر در دست اقدام است.

محمدرضا خباز با اشاره به این که در سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال برای راه آهن کاشمر اختصاص و هم اکنون نیز مراحل اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ آن در دست اقدام است اظهار داشت: مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ برای پروژه دوبانده کردن کاشمر به انابد به طول ۱۱۵ کیلومتر در دست اقدام است و برای هر ۳ پروژه حوزه راه و ترابری در جدول شماره ۱۲ بودجه آن آورده شده تقاضا داریم این ۳ پروژه در اولویت های وزارتخانه قرار گیرد. وی با بیان این که مجلس علاوه بر اعتبارات بودجه ای دولت ۷۹۰ میلیارد تومان برای راه روستایی در بودجه اضافه کرده خاطر نشان کرد: در بند «و» ماده ۲۱۵ آمده اگر وزارتخانه ای یک پنجم از اعتبارات را برای سال جاری تعهد کند معاونت ریاست جمهوری به سرعت مجوز را صادر می کند لذا با توجه به این که مجموع کل آنتن راه آهن حدود ۳۰کیلومتر است و نیاز به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و به لحاظ این که اعتبار ۱۱ میلیاردی این پروژه در سال ۸۹ از بین نرود اگر وزارت راه بند «و» را در سال ۹۰ متعهد شود معاونت رئیس جمهور این مجوز را صادر خواهد کرد.

در ادامه این جلسه مسئولان شرکت کننده در این کارگروه به بیان مشکلات و معضلات اجرای طرح ها و پروژه های حوزه کاری خود پرداختند که معاون وزیر راه و ترابری نیز پس از شنیدن درد دل های آنان قول پی گیری و رفع آن را داد.

نظرتان را بنویسید

عضویت ایمیلی

خبرنامه پایگاه اطلاع رسانی کاشمر این امکان را برای شما فراهم میکند تا به وسیله ثبت آدرس ایمیل خود در کادر زیر از آخرین مطالبی که در سایت منتشر میشود، مطلع شوید!

آخرین ارسال ها