نشست ستاد احیای امر به معروف کاشمر برگزار شد

در این نشست، حجت‌الاسلام «سیدقاسم یعقوبی»، امام جمعه و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی و فراگیر توصیف کرد و گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیگیری مصوبات آن ضروری است.

وی گفت: در سال جاری باید با برنامه‌ریزی دقیق معروفات را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است، ترویج معروف در جامعه را عامل حذف یا به حداقل رساندن منکرات دانست و یادآور شد: متأسفانه مردم نسبت به آثار مثبت این دو فریضه آگاهی چندانی ندارند لذا به سادگی از کنار این فریضه‌های مهم عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج معروفات تلاش کرد، افزود: خداوند متعال دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه بشری قرار داده است به همین جهت مسئولان نباید نسبت به اجرای این فریضه بی‌اعتنا باشند.

وی با اعلام اینکه اگر این دو فریضه مهم در جامعه به فرهنگ تبدیل شود، آثار مثبتی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: قیام امام‌حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر در زمان دگرگونی ارزش‌ها اتفاق افتاد.

وی همچنین عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات روز دانست و گفت: ما به عنوان مسئول اداره و کسانی که در حاکمیت دینی و اسلامی مسئولیت داریم، نباید نسبت به این مهم بی‌اعتنا باشیم چرا که حق امر به معروف و نهی از منکر همانند حق نماز و زکات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *