خرید و فروش اسلحه برای محیط زیست کاشمر خطرساز شده است

رئیس اداره محیط زیست کاشمر گفت: خرید و فروش اسلحه شکاری خطر جدی برای محیط زیست این شهرستان شده است.

محمد مهدی توکلی اظهارداشت: هم اکنون در کاشمر شکارچیان دارای مجوز 200 نفر بوده اند که با آمار جدید بدست آمده 150 نفر دیگر اقدام به خرید اسلحه شکاری کرده اند.
رئیس اداره محیط زیست کاشمر با بیان اینکه کسانی که اسلحه را برای شکارخرید می کنند می بایست آموزش های لازم را ببینند گفت: به خاطر شکار غیر مجاز در سال 89 توسط شکارچیان 12 میلیون تومان به محیط زیست، خسارت وارد شده است.

وی در ادامه از عدم وجود سازمان های مردم نهاد در مورد محیط زیست انتقاد کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد در بحث محیط زیست، کمک شایانی به حفظ حیات وحش و محیط زیست می کنند.

وی در ادامه گفت: کاشمر هم اکنون دارای تفرجگاههای طبیعی خوبی است که مردم به علت عدم آگاهی در حفظ این تفرجگاهها با عدم رعایت نظافت، ساخت و سازهای غیر مجاز و افزایش روزافزون کافه های پذیرایی موجب از بین رفتن این تفرجگاهها طی چند سال آینده خواهند شد.

رئیس اداه محیط زیست کاشمر از راه اندازی کتابخانه تخصصی محیط زیست در کاشمر خبر داد و گفت: این کتابخانه از 500 عنوان کتاب در موضوعات محیط انسانی، محیط طبیعی، حقوق محیط زیست، کتاب های زیست محیطی و مجلات آموزشی بهره مند خواهد بود.

وی بیشترین آلاینده های جوی منطقه را کوره های آجرپزی در شهرستان عنوان کرد و گفت: کوره های آجر پزی که از نفت سیاه استفاده می کنند موجب آلودگی محیط زیست می شوند که از سال 86 مجوز احداث و بهره برداری از هیچگونه کوره آجرپزی با نفت سیاه صادر نشده است.

رئیس اداره محیط زیست کاشمر از نمونه گیری 30 مورد بافت خون حیوانات منطقه خبر داد و گفت: این نمونه گیری ها کمک شایانی در نوع و گونه حیوانات در شناخت بهتر حیات وحش می کند.

وی خشکسالی سال های اخیر را در از بین رفتن گونه های حیوانی تأثیر گذار دانست و گفت: با احداث آبشخور و توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از انقراض گونه حیوانات اقدامات خوبی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *