مسوول کمیته امور زنان و خانواده کاشمر: تاکنون راهکار مناسبی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایجاد نشده است

مسوول کمیته امور زنان و خانواده فرمانداری کاشمر با تاکید بر ضرورت عفاف و حجاب در جامعه گفت: حجاب الزام شرعی به تکالیف دینی است.
مهری پالایی، با اعلام اینکه ایجاد موانع و مشکلات برای حضور بانوان در جامعه از حربه‌های دشمن است، افزود: امروز بانوان نیز به عنوان بخشی از اقشار جامعه در فعالیت‌های کشور اسلامی نقش پویا و موثری در جامعه ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حجاب در جامعه اسلامی محدودیت نیست بلکه یک مصونیت است، گفت: باید با ترویج فرهنگ چگونگی حضور در بین جوانان زمینه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بانوان را فراهم کرد.
مسئول کمیته امور زنان و خانواده فرمانداری کاشمر با تاکید بر حضور بانوان در جامعه تصریح کرد: بدون اینکه خدشه‌ای به اعتقادات دینی، اسلامی و فرهنگی وارد شود باید زنان در اجتماع حضوری ارزشمند داشته باشند.
وی با اعلام اینکه حجاب بایستی در همه عرصه‌ها نمایان و در گفتار و رفتار و کردار نمود داشته باشد، اظهار داشت: نگاهی که زن ایرانی و زن اسلامی به حجاب دارد نگاهی کاملا متفاوت با سایر ادیان دیگر است.
وی زنان ایرانی را مظهر مقاومت، عفت و غیرت خواند و افزود: حجاب الزام شرعی به تکالیف دینی است که در قالب عفت تبلور پیدا می کند.
وی همچنین با اشاره به نقش زنان در طول دوران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها به تبعیت و الگوگیری از مکتب حضرت زهرا(س) وحضرت زینب(س)، ایثار و از خودگذشتگی جوانان در دوران دفاع مقدس را نتیجه پرورش برخاسته از دامن زنان با عفت خواند.
وی با اشاره به اینکه مساله حجاب از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که در آیات قرآن و احادیث مختلف به حفظ و رعایت حجاب توصیه و تاکید شده است، خاطرنشان کرد: حجاب علاوه بر اینکه حافظ زن در جامعه است می‌تواند به افزایش روانی جامعه و همچنین جلوگیری از گناه در جامعه کمک کند.
وی ناخشنودی پروردگار، سرد شدن روابط خانوادگی، شرکت در جرم و گناه دیگران، مورد توجه قرار گرفتن افراد غافل و خطاکار و افزایش طمع شیطان را از آفت‌های بد حجابی عنوان و تصریح کرد: انسان باید جهت تحکیم حفظ ارزش حجاب و عفاف تلاش و از آفاتی که باعث زمینه‌سازی گناهان بعدی می‌شود، پرهیز کند.
پالایی در ادامه با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی اهمیت و مزایای عفاف و حجاب در جامعه تبیین شود، ادامه داد: تاکنون راهکار مناسبی برای استفاده از ظرفیت مهم عرصه‌های تبلیغی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایجاد نشده و خط ثابتی در این ارتباط وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بایستی مورد توجه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط قرار گیرد، گفت: عفاف و حجاب نباید تنها به تبیلغ مواردی مانند خوب بودن حجاب و نقش آن در مصونیت و عزت و شخصیت زنان بسنده کرد، بلکه باید با فرهنگ سازی مناسب اهمیت توجه به این امر مهم را در جامعه نهادینه کرد.
وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه که تاکنون راهکار درستی برای فرهنگ سازی بدین منظور اتخاذ نشده است، افزود: برای جریان‌سازی و فرهنگ سازی موثر در زمینه عفاف و حجاب در جامعه باید بانوان را با اهمیت و نقش حفظ حجاب در مصونیت آنان آشنا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *