یکی از علمای کاشمر: اشاعه فرهنگ انتظار در جامعه ضروری است

یک از علمای شهرستان کاشمر گفت: نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی و قرآنی از مهم‌ترین وظیفه آحاد جامعه است که همه باید در این راستا تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خراسان،‌ حجت الاسلام نصیری در جشن میلاد موعود که شب گذشته در محل امامزاده سیدمرتضی(ع) کاشمر برگزار شد، با اشاره به دهه مهدویت اظهارداشت: مساله مهدویت یک حرکت آرمانی است و همه انسان‌ها برای نجات خود و آرمان‌های خود تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به واژه انتظار ابرازداشت: انتظار امام زمان(عج) در واقع انتظار حقیقت هستی و عدالت است و نباید تنها به قشر خاص و یا زمان و مکان خاصی محدود شود بلکه همه جامعه باید دغدغه ظهور داشته باشند و مقدمات ظهور را فراهم کنند.
حجت الاسلام نصیری اشاعه فرهنگ انتظار در جامعه را از موارد ضروری و مهم عنوان کرد و یادآور شد: باید شرایط این ظهور فراهم شود؛ گسترش عدالت در جامعه از ویژگی بارز جامعه مهدی(عج) است. دشمنان اسلام با فیلم‌هایی که بر ضد مهدویت می‌سازند می‌خواهند این فکر را ترویج دهند که با ظهور امام زمان(عج) کشتار و ناامنی صورت می‌گیرد در حالی که ظهور حضرت با صلح و آرامش و امنیت همراه است.
وی با اشاره به اینکه مهدویت افتخار شیعیان است و باید جشن‌های نیمه شعبان در اوج شادی و سرور و بدون هیچ‌گونه خرافه پرستی و انحراف برگزار شود، گفت: نباید جشن‌های نیمه شعبان آلوده به گناه شده و برخی از این محافل و فضای جشن و شادی برای منفعت‌گرایی افراد و ایجاد گناه در جامعه استفاده کنند.
حجت الاسلام نصیری گفت: اکنون بشریت تشنه ظهور منجی است و نهادینه کردن فرهنگ انتظار از مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است که باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمان غیبت حضرت حجت، پیشوایان و پیروان آن حضرت باید با توجه هرچه تمام‌تر در راستای اهداف اسلام گام برداشته و با تبعیت از ولایت فقیه زمینه ظهور را فراهم آورند به ویژگی‌های دوران غیبت اشاره کرد و اظهارداشت: دوران حکومت امام عصر(عج)، دوران حکومت توحید و عدل الهی و حاکمیت معنویت اسلامی بر سراسر زندگی بشر است.
حجت الاسلام نصیری افزود: امروز معرفت و شناخت منجی بر همه واجب است، چرا که مهدویت هدف همه انبیا و اوصیای الهی بوده و بشارت آمدن منجی آخرالزمان از اعتقادات اصلی همه ادیان الهی است؛ انتظار در فلسفه مهدویت یعنی آماده‌سازی نفس برای پذیرش حق و نه افزایش ظلم و فساد که نفس را از حق دور می‌سازد.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات دروغ برخی مبنی بر برقراری ارتباط مستقیم با امام زمان(ع) اظهارداشت: مردم و به ویژه نسل جوان نباید هیچ توجهی به سخنان و اظهارات این افراد کذاب و دروغگو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *