پس لرزه های جنایت کاشمر ادامه دارد: امام جمعه اعتراض کرد، ضابط قضایی آزاد شد

مصطفی قریشیٰ فردی که باعث افشای جنایت کاشمر شده بود دیروز زندانی شد ولی با اعتراض امام جمعه بامداد امروز آزاد شد

امید سلیمی بنی: حادثه تجاوز گروهی به زنی در روستای قوژد از توابع کاشمر، هنوز جو این شهر را متشنج کرده، در آخرین پس لرزه های این جنایت، قاسم یعقوبی امام جمعه کاشمر به شدت از دستگاه قضایی برای بازداشت یک بسیجی اعتراض کرد.

یعقوبی که دیشب در جمع فرماندهان سپاه و بسیج کاشمر سخنرانی می کرد، ضمن انتقاد از بازداشت مصطفی قریشی توسط دادستان این شهر و انتقال وی به زندان گفت: “باید از دستگاه قضایی پرسید چرا به جای برخورد با متجاوزان کسی را دستگیر کرده است که امروز قهرمان شهر کاشمر شده و نیروهای حزب الهی برای سرنوشت او نگران هستند.”

نماینده ولی فقیه در کاشمر افزود: “مصطفی قریشی ده سال به عنوان ضابط ویژه و با حکم قانونی، متهمان را دستگیر کرده و اکنون این افراد از بازداشت وی توسط دستگاه قضایی خوشحال هستند و چه بسا فردا به عنوان شاکی از وی شکایت می کنند.”

گفته می شود مصطفی قریشی دیروز ظهر با احضار دادگستری کاشمر به دادگاه رفت و بلافاصله به زندان منتقل شد. وی کسی بود که حادثه روستای قوژد از توابع کاشمر را برای رسانه ها تشریح کرده بود و می گفت به عنوان ضابط قضایی، در ابتدا، برخی از متهمان را بازداشت کرده بود ولی مظلوم، دادستان این شهر بازداشت این افراد را مصداق بازداشت غیر قانونی دانسته و وی را به این اتهام چند ساعتی در بازداشت قرار داده است. در حادثه روستای قوژد، افرادی که هنوز تعدادشان به طور دقیق اعلام نشده، برای زنی در زمینهای کشاورزی اطراف این روستا، ایجاد مزاحمت کرده بودند و تاکنون 11 نفر از متهمان این پرونده بازداشت و سایرین متواری هستند.

رئیس پلیس خراسان رضوی نیز تایید کرده یکی از متهمان این پرونده به تجاوز به عنف اقرار کرده و وقوع جرم از سوی وی محرز است. اکنون امام جمعه کاشمر می گوید مصطفی قریشی یکی از فرماندهان بسیج که اکنون در زندان به سر می برد، به خاطر غیرت دینی و وظیفه شرعی و قانونی خود در مقابل حادثه روستای قوژد موضعگیری کرده و مسئولان قضایی باید برای مردم روشن کنند چرا اینگونه با این فرد برخورد شده.

در نشستی که دیشب با حضور امام جمعه کاشمر، فرمانده سپاه و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی این شهر برگزار شد، آنها بانشستی در منزل امام جمعه، توانستند حکم آزادی همکار خود را از دادستانی کاشمر بگیرند.

مصطفی قریشی امروز در ساعات ابتدایی بامداد از زندان آزاد شد و مورد استقبال ضابطان قضایی در سپاه و بسیج قرار گرفت. به نظر می رسد در هفته قوه قضائیه، حادثه روستای قوژد به آزمونی بزرگ برای دستگاه قضایی بدل شده، زیرا از یک سو، حساسیت افکار عمومی برای پرونده های تجاوز گروهی مانند ماجرای خمینی شهر و همچنین روستای لیوان از توابع بندر گز در استان گلستان به شدت برانگیخته شده و مردم تصمیمات دستگاه قضایی در این موارد را به دقت پیگیری می کنند.

2 پاسخ

  1. قهرمان کاشمر (سید مصطفی) محبوب تر قبل http://ghahremanekashmar.blogfa.com/
    قائله تجاوز گروهی اشرار به یک زن در کاشمر و دستگیری مغرضانه عضو بسیج به علت پیگیری پرونده تجاوز
    ————————————
    ما بسیجیان شهرستان کاشمر که چندبار با تجمعات خود از امام جمعه عزیزمان و اقدام ضابط قضایی بسیجی حمایت قاطع نموده ایم اعلام می داریم هیچ گونه تساهل و کوتاهی را از هیچ مسئول و مقامی نمی پذیریم حتی دادستان کاشمر که با کوته فکری و تعلل در ابتدای ماجرا مقصر اصلی این قائله است و با توجه به سخنان قاطعانه امروز (یکشنبه ۵/۵/۹۰) رئیس محترم قوه قضائیه خواستار اعمال بدون ملاحظه قانون با اشرار و متجاوزین هستیم و هرگونه اقدام غرض ورزانه و غیر منطقی هر مقام در هر جایگاه حتی آقای دادنستان کاشمر را بر علیه ضابط قضایی بسیجی که وظیفه قانونی و شرعی خود را انجام داده و اکنون به فرمایش امام جمعه عزیزمان به قهرمان بسیجی کاشمر مبدل گشته را محکوم می کنیم و تا پای جان در حمایت از ایشان و امام جمعه محبوبمان خواهیم ایستاد و خدا گواه است در صورت لزوم کفن به تن خواهیم کرد و در وسط میدان خواهیم ماند…

    ما اگر از سر بریده می ترسیدیم
    در کوچه های عاشقی نمی گردیدیم

  2. خدمت آقای خودم جناب فرماندار بعنوان رئیس شورای تأمین عارضم
    اولا سلام که سلامتی ام میاره
    دوم مشکل داشتم جناب . . . . بنده زدم تو گوش باجناقم . کمی از خونش دزدی هم کردم . . . چهار تا فحش و کمی هم دروغ نباشه لیچار بارش کردم . حالا حکم زندان برام زدن . . . میخواستم ببینم سند مندی ندارید آزادم کنید .
    بجان شما نباشه بجان امام جمعه شهرمون که میخوام همیشه پدرم باشه حالا معنوی و غیر معنویش بماند . . . دویست سیصد نفر شایدم بیشتر داریم که درخونه هرکی که گفتید جمع بشن و هرچی نوشتید رو کاغذ ما هم شعارش رو بدیم و بد و بیراه به قاضی که چه عرض کنم به بالاترشم میدیم . . .
    حالا سند آقای نبوی میزاره یا نه ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *