۱۵ مشکل شهر کاشمر در جلسه شورای شهر مطرح شد

پانزده مشکل شهر کاشمر در جلسه شورای شهر این شهرستان از زبان اعضای شورا عنوان شد. یکی از اعضای شورای شهر کاشمر در این جلسه با اشاره به مشکلات فراوانی که در سطح شهر کاشمر به چشم می خورد، گفت: از جمله مشکلات شهر کاشمر مسائل ترافیکی بولوار سیدمرتضی(ع) است به گونه ای که حوادث تلخ و دلخراشی در این بولوار رخ می دهد. در این مسیر علایم هشداردهنده کافی نصب نشده و سرعت گیرهای این بولوار نیز غیراستاندارد است و با این که سرعت گیرها باید بازدارنده از حوادث باشد خود عامل بروز تصادفات می شود! اسماعیل سلطان پور افزود: از دیگر مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند بحث گرانی قیمت  قبرها در مجموعه های زیارتی است؛ شهرداری هم که پروژه بهشت بقیع را آغاز کرده هنوز آن را به سرانجام نرسانده و به همان شکل سابق رها شده است. حال سوال اینجاست که چرا با وجود نیاز مردم این وقفه در کار به وجود آمده است. وی که مسئول کمیسیون حمل ونقل شورا هم می باشد، در بیان سومین مشکل اظهار داشت: حضور ماموران راهنمایی  ورانندگی بیشتر در میدان مرکزی و نقاط اصلی شهر است و اگر اتفاقی در نقاط کور شهر رخ بدهد، پلیس حضور ندارد. در صورتی که حضور پلیس در نقاط مختلف در پیش گیری از حوادث موثر است.

کشتار دام در منازل

سلطانپور به موضوع کشتار دام هم اشاره کرد و گفت: هرچند برخی از معضلات مرتبط با کشتار دام حل شده است ولی با مراجعه به قصابی های سطح شهر مشاهده می شود که کشتار بی رویه دام در خانه ها همچنان ادامه دارد.دامی که در منازل کشتار می شود خیلی بیشتر از تعداد دامی است که در کشتارگاه ذبح می شود و با توجه به این که بر نحوه کشتار در منازل نظارتی نمی شود و از طرفی در فصل تابستان قرار داریم که بیماری های مسری هم زیاد است، باید چاره ای اندیشیده شود. این عضو شورای شهر کاشمر ادامه داد: یکی از گلایه هایی که مردم دارند این است که عده ای در منازل خود در داخل شهر به ویژه در خیابان هایی همچون حیدری و فاطمیه و حواشی شهر دام های زنده نگهداری می کنند و برخورد با این موضوع مستلزم این است که کمیسیون ماده ۷۷ فعال باشد زیرا قبلا با این موارد بهتر برخورد می شد و این اماکن پلمب می شد.

وجود تداخل های صنفی

سلطانپور یکی از مهم ترین معضلات سطح شهر را تداخل های صنفی عنوان کرد و ابراز داشت: مسئله ای که اصلا در سطح شهر رعایت نمی شود، موضوع تداخل های صنفی است و کمیسیون بازرگانی باید این امر را ساماندهی کند اما به راستی چرا این قدر بی تفاوتی در مجمع امور صنفی وجود دارد؟! وی همچنین با انتقاد از حضور دستفروش ها در میدان مرکزی و خیابان های اصلی شهر خاطرنشان کرد: از ساعت ۹ شب یک عده از دست فروشان به حاشیه میدان مرکزی شهر می آیند و حتی عده ای با وانت برای فروش میوه وتره بار در این نقاط توقف می کنند و با این کار مشکلات ترافیکی ایجاد و شهر را قفل می کنند. معلوم نیست این افراد با اجازه چه کسی شهر را شلوغ می کنند.

مشکلات بهداشتی در جمعه بازار

سلطانپور از مشکلات بهداشتی موجود در جمعه بازار کاشمر هم خبر داد و گفت: مشکلات بهداشتی در جمعه بازار بسیار زیاد و باعث تاسف است زیرا یک سری مواد غذایی عرضه می شود که در تهیه آن به هیچ عنوان مسائل بهداشتی رعایت نشده است و بعضی افراد هم به دلیل ارزان بودن این مواد غذایی را می خرند. این عضو شورا به اماکنی که توسط شهرداری برای عرضه مستقیم میوه و تره بار در نظر گرفته شده است اشاره کرد و افزود: عده ای این اماکن را اشغال کرده اند ولی باز هم از میوه فروشی های سطح شهر گران تر می فروشند که این مسائل باید بررسی شود. وی همچنین موضوع سگ های ولگرد را از دیگر مشکلات و معضلات شهر کاشمر عنوان کرد و خواستار حل این مشکل شد.

کیفیت نامناسب آسفالت شهری

وی ادامه داد: از جمله مشکلات مشهود در سطح شهر بحث کیفیت آسفالت است. لازم است با کار کارشناسی مسیرهایی را که به روکش آسفالت نیاز دارد شناسایی و در این زمینه اقدام شود زیرا این کار مقرون به صرفه تر از لکه گیری های متعدد است.پالایی از استفاده نامناسب از عقب نشینی های انجام شده در سطح شهر هم انتقاد کرد و اظهار داشت: هرجا که عقب نشینی شده به یک مغازه تبدیل شده است در صورتی که عقب نشینی ها با سرمایه مردم صورت گرفته است و شهروندان حق دارند شهر خود را زیبا ببینند ولی عده ای قسمت های عقب نشینی شده را در تصرف خود می گیرند.

4 پاسخ

  1. باید این مسئولین رو ترک موتور بنشونیم و بگین خیابونای اصلی و فرعی رو طی کنن اون وقت می فهمن که چقدر آسفالتاشون استاندارده
    همین که خودشون هم می دونن غیر استاندارده واسه ما کافیه

  2. سلام اینها که چند تا مشکل بیشتر نبود هنوز تا 15 تا مشکل خیلی مانده است! ضمن این که فقط 15 مشکل!!

  3. با سلام با توجه به تصویب اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر کاشمر و از آنجا که همه ارگانها بایستی در این امر سهیم باشند پیشنهاد می نمایم از هم اکنون لازم است که کارگاههای تجاری زیرساختهای لازم جهت اجرای فاضلاب را تهیه تا در زمان مناسب از آلوده سازی بسترهای زیرزمینی و مشکلات زیست محیطی جلوگیری گردد تا مشکلات کلان شهرها در کاشمر بوجود نیاید . بنده حاضر به همکاری و مشاوره با آن نهاد محترم رابعنوان یک همشهری دارم . 09153092673

  4. با سلام بنظر میرسد که بهداشت از جمله عواملی است که آن شورای محترم هیچگاه به آن توجه نمینماید زیرا بنده بعنوان یک همشهری در ایام عاشورا که به کاشمر آمده بودم مشاهده میکردم که اکثر جوی های خیابانها مملو از فاضلاب بوده که بیشترین تجمع فاضلاب در خیابان فاطمیه مشاهده می گردد و شهرداری هیچ برنامه شستشو یا اجرای صحیح این جویبها را در دستور کار نداشته و ندارد . البته اگر مقرر شد از لحاظ سازه ای تغییر یابد پیشنهاد می نمایم که از طریق پیمانکار صورت پذیرد چون آقای مهندس حسنی علاقه ای به گرفتن پیمانکار نداشته و حاضر است برای یک پروژه دوسه برابر بیشتر هزینه کند و پیمانکار جذب ننماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *