خطیب جمعه کاشمر: باید در زمینه مدیریت مساجد برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد

خطیب جمعه کاشمر گفت: باید در زمینه مدیرت مساجد برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در مراسم گردهمایی خادمان مساجد کاشمر که در محل بقعه امامزاده سید حمزه شهرستان و با حضور خادمان مساجد شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مساجد و نقش آنها به عنوان پایگاهی برای تربیت و حرکت عظیم و الهی انسانها جهت تحقق امامت صالحان و مستضعفان گفت: امامان جماعت وارثانی هستند که با امامت خود در مساجد تلاش می‌کنند مومنان و مستضعفان سازماندهی شوند و جامعه‌ی منتظر را شکل دهند .

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه امور مساجد را رهبر انقلاب به نمایندگان خود در مراکز استانها و در شهرستانها برعهده نمایندگان ولی فقیه گذاشته اند تا آنان جهت ساماندهی مساجد اقدام کنند، گفت: با توجه به اینکه چند ماه مانده به انتخابات فعالیت های سیاسی رونق می‌گیرد از این رو در ماه رمضان امسال انتظار می‌رود ائمه جماعت برای آمادگی سیاسی مردم ـالبته سیاستی سالم که مورد نظر ائمه باشد ـ جهت حضور در انتخابات تلاش کنند .

وی با بیان اینکه باید برای حضور جدی و آگاهانه مردم در انتخابات هدفمند و جهت دار در راستای منویات مقام معظم رهبری تلاش نمود، در ادامه اظهار داشت : اداره مسجد بدون داشتن برنامه کاری امکان‌پذیر نیست لذا باید در زمینه مدیریت این پایگاهها دقت بیشتری صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه مدیریت مساجد با امام جماعت است، گفت: در ماه رمضان مساجد تکالیف مضاعفی دارند و باید دقت شود برنامه‌های اجرایی آنها از جمله اذان گفتن دقیق انجام شود و برخی برنامه‌های قدیمی از جمله شب خوانی تا جایی که امکان دارد حذف شود یا اجرای آنها به گونه ای باشد که مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند .

خطیب جمعه کاشمر تصریح نمود : ائمه جماعت باید در ماه رمضان به عنوان مبلغ، نسبت به آگاه‌سازی مردم در امور شرعی و اجتماعی اقدام نمایند .

گفتنی است در شهر کاشمر 46 مسجد ثبت شده وجود دارد که به جز سه مورد در بقیه آنها امام جماعت حضور داشته و نماز جماعت اقامه می‌شود، همچنین 90 مسجد در سطح روستاهای شهرستان فعالند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *