رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر: اداره اوقاف باید موانع تحقق گردشگری مذهبی کاشمر را برطرف کند


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: اداره اوقاف و امورخیریه باید موانع تحقق گردشگری مذهبی را در شهرستان برطرف کند.
حجت الاسلام تدینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خراسان، با بیان اینکه کاشمر الگوی گردشگری مذهبی در استان است، افزود: امروز این وظیفه ماست که کوچک ترین موانعی را که از ناحیه اداره اوقاف در مسیر تحقق قطب گردشگری مذهبی در شهرستان کاشمر وجود دارد را برطرف کرده و در جهت تسهیل این اولویت مهم بتوانیم سربلند گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه کاشمر در طول تاریخ ملجا و پناهگاهی برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است، افزود: وجود دو بارگاه امام زادگان سیدحمزه(ع) و سیدمرتضی(ع) و همچنین حضور عالم مجاهد و اسوه اخلاق حضرت آیت الله مشکینی قبل از پیروزی انقلاب و در دوره نهضت حضرت امام(ره) و
روحانیون مبارز دیگری که به نهضت حضرت امام(ره) تاسی داشتند و بارگاه آیت الله شهید مدرس، گواه صادقی است که کاشمر خانه امنی برای دوستداران اهل بیت(ع) و نهضت امام خمینی(ره) بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه ما امروز به برکت جان فشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در فضای یک جامعه دینی و مذهبی روزگار را سپری می کنیم، ابرازداشت: با گذشت بیش از 50 سال از آغاز نهضت امام راحل(ره) هر آنچه به عنوان سرمایه وجود دارد حاصل تلاش های ما نیست بلکه حاصل جان فشانی های دیگران است و ما بر سر یک سفره آماده نشسته ایم و میزان موفقیت ما بستگی به امانتداری از تلاش گذشتگان دارد.
وی تصریح کرد: اگر فرآیند انقلاب را به حاصل مجاهدت مجاهدان و مبارزان قبل از پیروزی انقلاب که منجر به پیروزی نهضت امام(ره) در سال 57 شد و تلاش مجاهدان، رزمندگان و بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس که منجر به تثبیت انقلاب اسلامی شد، تقسیم کنیم به این مهم دست خواهیم یافت که ما امروز در
شرایطی قرار داریم که باید منجر به شکوفایی و ارائه و بالندگی خدمات نظام جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در داخل و خارج کشور شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه راهی جز توجه به سند چشم انداز 20 ساله و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و همچنین توجه به اقتصاد بدون نفت نداریم، خاطرنشان کرد: در این میان تنها صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از محورهای عمده و اصلی در موضوع اقتصاد بدون نفت در مملکت جایگاه مهمی داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان کاشمر در زمینه جذب گردشگرمذهبی افزود: کاشمر باید با داشتن امازادگانی چون امامزاده سید مرتضی و سید حمزه (ع) می تواند به عنوان قطب گردشگری در استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس با محوریت گردشگری مذهبی لقب بگیرد.
حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر پس از مشهد مقدس بزرگترین منطقه گردشگری مذهبی در استان است، اظهارداشت: اگر قرار است شهرستان کاشمر بعد از مشهد مقدس قطب گردشگری مذهبی در استان باشد باید فضاهای مکمل گردشگری در این استان شناسایی شود. وجود آرامگاه امام زادگان سیدمرتضی(ع) و سیدحمزه(ع) و همچنین مرقد آیت الله شهید مدرس موجب شده که محیطی مذهبی در کاشمر فراهم آید، به طوری که فضای معنوی و دینی و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در میان عموم مردم این منطقه موج می زند.
وی وجود موقوفه و بنیان وقف را در منطقه بهترین گواه برای ارادت و باورهای عمیق مردم به دین، حفظ و ترویج شعائر دینی و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و افزود: به برکت وجود این امام زادگان شهرستان کاشمر با بیش از 12 هزار رقبه موقوفه بعد از مشهد بیشترین تعداد موقوفات را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است به طوری که این شهرستان سالانه پذیرای بیش از 2 تا 3 میلیون زائر است.
حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه موضوع زیارت و جذب زائر یک مزیت اصلی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم روزی این ظرفیت بزرگ را در منطقه شکوفا کنیم خواهیم توانست به توسعه منطقه و اقتصاد شهر به طور غیرمستقیم کمک کنیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان این که مجموعه امام زاده سیدمرتضی سال هاست که از نبود یک مدیریت واحد آسیب خورده است، یادآور شد: بروز ناهماهنگی های جزئی سبب به وجود آمدن اثرات بزرگی شده است به طوری که زائرانی که به زیارت این امام زاده آمده اند از کیفیت ارائه خدماتی که به آنها ارائه شده راضی نبودند.
وی با تاکید بر گسترش میزان رضایتمندی و اقبال عمومی با هماهنگی های بیشتر ابرازداشت: از زمانی که عملیات اجرایی طرح جامع امام زاده سیدمرتضی آغاز شده میزان نذورات نیز افزایش یافته که این خود نشان دهنده علاقه‌مندی و توجه مردم به اجرا و توسعه اماکن زیارتی و مذهبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *