مدیر حوزه علمیه حاج شیخ‌العلماء کاشمر معرفی شد

مدیر حوزه علمیه حاج شیخ العلماء کاشمر دهم مردادماه با حضور معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، روز دوشنبه دهم مردادماه در مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه حاج شیخ العلماء کاشمر، حجت‌الاسلام «سید قاسم یعقوبی»، امام جمعه این شهرستان، حوزه علمیه کاشمر را یکی از حوزه‌های کم‌نظیر در سطح استان توصیف کرد و افزود: در شهرستان کاشمر چهار حوزه علمیه برادران و دو حوزه علمیه خواهران فعالیت می‌کند که نشانگر توجه و اهتمام مومنان این شهر به شعائر دینی و اسلامی است.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه، پرچمدار تولید علم در شرایط دشوار هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حوزه علمیه این است که استاد و یا روحانی با جایگاه بالاتری هر آنچه را فرا می‌گیرد در اختیار نفر بعد از خود و شاگردانش به شکل مستمر منتقل می‌کند در حالی‌که در دانشگاه‌ها این چنین نیست.
وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه باید با مطالعات و شناخت از مواضع دشمن و بیگانه نسبت به دین، به حفظ و نگهداری از مرزهای دینی بپردازند، افزود: بسیاری از افرادی که در علوم متعارف حوزه و یا سایر دانش‌ها، برجسته شده‌اند، از کانون و مرکز علم ائمه(ع) بهره برده‌اند.
وی در ادامه حوزه‌های علمیه را اساس گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی‌ دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام دوباره زنده شد و حوزه‌های علمیه گسترش یافت.
در پایان مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «نیک بین» به عنوان مدیر حوزه علمیه حاج شیخ العلماء کاشمر معرفی شد.

3 پاسخ

  1. سلام نمی دانم در این جلسه ذکر خیری از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عربی که پایه گذار مدرسه جدید می باشند شده است یا نه با این حال امیدوارم کسانی که از این پس در آن مدرسه تحصیل می کنند راه و روش آن مرحوم را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

  2. از زمان فوت مرحوم عربی و به دست گرفتن مدیریت مدرسه توسط اقای … ومسئولین غیر لایق دیگر علاوه بر اینکه روش مرحوم عربی فراموش شد زندگی بسیاری از طلاب محصل در ان مدرسه تباه شده
    چه کسی پاسخ گوی زندگی تلف شده این طلاب میباشد؟
    جناب نیکبین!چه کسی پاسخ گوست؟

  3. باسلام
    مهم نیس چه کسی اداره میکندش مهم اینه بدونه این حوزه چرا وباچه اهدافی ساخته شده واون اهداف والارو دنبال کنه…………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *