رییس اداره تربیت بدنی کاشمر خبر داد: اجرای طرح ضربتی احداث اماکن روباز ورزشی


رییس اداره تربیت بدنی کاشمر از اجرای طرح ضربتی احداث اماکن روباز ورزشی خبر داد.
احمدرضا روشندل در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، گفت: در راستای انجام مکاتبات و پیگیری‌های متعدد جهت واگذاری دو هکتار زمین از سوی دهیاری روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ شهرستان به منظور اجرای این طرح از سوی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران در صورت واگذاری زمین، در 32 روستا زمین به اداره تربیت بدنی واگذار شد.
وی اظهارداشت: در روستاهای اوندر با اختصاص مبلغ 250 میلیون ریال، ریوش با اختصاص مبلغ 815 میلیون ریال، ایور 710 میلیون ریال، دهمیان 70 میلیون ریال، فروتقه 350 میلیون ریال، فدافن 200 میلیون ریال، رزق آباد 150 میلیون ریال، عارف آباد 480 میلیون ریال، فرح آباد 620 میلیون ریال، قوژد 87 میلیون ریال و کریز 100 میلیون ریال پروژه احداث اماکن روباز ورزشی در حال اجراست و اقداماتی از قبیل تسطیح، خاکبرداری و خاکریزی  دیوارکشی و فنس کشی دور زمین، اجرای بلوکه چینی دور زمین انجام گرفته است .
وی خاطر نشان کرد: استادیوم ورزشی روستای عارف آباد با مبلغ 480 میلیون ریال تکمیل و کاشت چمن آن صورت گرفته که در آینده نزدیک قابل بهره برداری و مورد استفاده ورزشکاران و ورزش دوستان این منطقه قرار خواهد گرفت .
وی به مرمت و بهسازی استادیوم آزادی در قسمت‌های جایگاه تماشاچیان و رختکن‌ها و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در زمینه احداث و تکمیل سالن‌های چند منظوره ورزشی نیز اقداماتی صورت گرفته است.
روشندل به احداث دو باب سالن ورزشی چند منظوره در دور اول سفر رئیس جمهور به منطقه با عنوان سالن ورزشی بانوان امام علی(ع) واقع در شهرک سیدمرتضی و سالن ورزشی آقایان امام رضا واقع در روستای فروتقه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال اشاره کرد.
روشندل به جذب و اختصاص مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از محل دور دوم سفر هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: با این اعتبار جهت احداث یک باب سالن ورزشی چند منظوره در شهر ریوش اقدام شد که فنداسیون آن اجرا شده است.
وی افزود: جهت احداث یک باب استخر سرپوشیده مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت که تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون ریال جذب شده و پروژه در حال حاضر با اجرای فنداسیون در محل خیابان 15 خرداد مجموعه جهان پهلوان تختی در حال اجراست.
رییس اداره تربیت بدنی کاشمر در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه مرمت، بهسازی و نوسازی اماکن ورزشی در سال‌های اخیر نسبت به مرمت و بهسازی و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی شهید یعقوبی بخش کوهسرخ با اختصاص اعتباری به مبلغ 162 میلیون ریال انجام شده است.
وی به تعویض و نوسازی کفپوش سالن ورزشی شهید چمران با صرف مبلغ 173 میلیون ریال و تجهیز آن و تقویت سیستم سرمایشی و گرمایشی آن اشاره نمود و گفت: همچنین مرمت و نوسازی فضاهای سرپوشیده مجموعه جهان پهلوان تختی با مبلغی معادل 60 میلیون ریال و تجهیز سالن وزنه‌برداری و پرورش اندام مجموعه با امکانات روز و تقویت سیستم گرمایشی و سرمایشی آن انجام شده است.
وی افزود: راه اندازی دفتر کارهیات تیر و کمان و آماده سازی و کاشت چمن به مبلغ 270 میلیون ریال انجام شده، همچنین توسط بخش خصوصی نسبت به اجرای پروژه احداث پیست موتورسواری و اتومبیل رانی مجموعه فرهنگی ورزشی شتاب اقدام شده که اقداماتی از قبیل خاکبرداری، خاکریزی، تسطیح پیست، علامتگذاری و محافظ چینی با لاستیک دور پیست اجرا شه است.
رییس اداره تربیت بدنی کاشمر تصریح کرد: پروژه احداث پیست اسب دوانی (سوارکاری) نیز توسط بخش خصوصی در مجموعه فرهنگی ورزشی ابومسلم اجرا شده که در قسمت پیست، اقداماتی شامل خاکبرداری، خاکریزی و تسطیح پیست صورت گرفته است .
وی ادامه داد: جذب مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال جهت احداث سالن‌های ورزشی در روستاهایی با جمعیت بالای 2000 نفر و اجرای طرح ضربتی احداث اماکن ورزشی روباز در روستاها که بالغ بر 32 روستا در بخش مرکزی و کوهسرخ زمینی به مساحت دو هکتار به این هدف به اداره تربیت بدنی واگذار نموده اند که در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، سرانه فضای ورزشی شهرستان نسبت به گذشته به طور چشمگیری تغییر می‌یابد.
رییس اداره تربیت بدنی کاشمر با اشاره به افزایش هیات های مختلف ورزشی از 17 به 32 هیات ورزشی که همه هایت ها با هدف گسترش ورزش حرف‌های و قهرمانی به فعالیت مشغولند، به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در رشته های مدال آور اشاره کرد و گفت: از سال 86 تاکنون ورزشکاران شهرستان در رشته‌های مختلف 284 مقام در ردهه های اول تا سوم و در بخش‌های انفرادی و تیمی کسب نموده اند.
وی با اشاره به توفیقات کسب شده توسط ورزشکاران شهرستان یادآورشد: تاکنون 9 ورزشکار در رشته های دو و میدانی، کاراته، باستانی و بسکتبال به تیم ملی کشورمان دعوت شده اند، همچنین تیم هیات فوتبال شهرستان در لیگ دسته سوم کشور حضور داشته و در رشته فوتسال، دو تیم از شهرستان قهرمان استان بوده و به سری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور راه یافته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *