معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشمر: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان قرآنی کاشمر ضروری است


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشمر گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان قرآنی شهرستان کاشمر ضروری است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خراسان، علیرضا نبوی ثالث در جلسه ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قران کریم اداره اوقاف و امورخیریه در کاشمر اظهارداشت: همه باید به بهترین نحو قرآن را بیاموزیم و بر تاثیرپذیری از مفاهیم و آیات قرآن وعمل به این دستورات الهی تاکید کنیم.
وی گفت: شناخت نخبگان و استعدادهای قرآنی می تواند دبیرخانه ستاد را در اجرای بهتر این مسابقات یاری نماید و پیشنهاد ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان قرآنی شهرستان را به جلسه ارائه نمود و از اداره اوقاف و امورخیریه خواست تا کمیته‌ای را با حضور دستگاه‌های دست‌اندرکار فعالیت‌های قرآنی به منظور شناسایی فعالان قرآنی و میزان توانایی هر فرد تشکیل نمایند.
نبوی ثالث اظهارداشت: در امر فراگیری قرآن مهم آن است که در کنار آموزش، این دستورات در زندگی روزمره و در جامعه عملی شود که یکی از تاکیدات مهم آیات قرآنی این است که حکومت‌های اسلامی از ظلم و ستم بپرهیزند وهیچگونه ظلم و ستمی را هم قبول نکنند که این امر در جمهوری اسلامی به گونه ای شده است که عمل به دستورات قرآن سرلوحه تمام کارها و تصمیمات در بین مسوولان نظام می باشد.
در ادامه حجت الاسلام اسماعیل تدینی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشمر افزود: 10پایگاه کار ثبت‌نام از متقاضیان را انجام داده‌اند و تاکنون تعداد 4600 نفر ثبت نام نموده اند.
وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات قران کریم درشهرستان فراهم شده است،‌ اظهارداشت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی برگزاری این مسابقات بصورت فراگیر وهمگانی است؛ باید با دلسوزی و اخلاص سعی درانجام فعالیتهای قرآنی به بهترین شکل داشته باشیم.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشمر گفت: این دوره از مسابقات با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری با هدف نشر علوم و مفاهیم قرآنی و فراگیرشدن فرهنگ قرآن در بین همه اقشار جامعه و فراهم شدن زمینه شرکت همه علاقه‌مندان به قرآن در این دوره از مسابقات و ایجاد موجی از نورانیت در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *