کاشمر یکی از قطب های تولید انیمیشن در استان خراسان رضوی

کاشمر یکی از قطب های تولید انیمیشن در استان است که با شکستن انحصار در تولید، درحال حاضر  آمادگی داریم  بخشی از  تولید انیمیشن در سال را به هنرمندان شهرستان کاشمر براساس استانداردها و طبق  ضوابط و مصوبات سازمان واگذار نمائیم.
به گزارش خبرگزاری آریا از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست  با فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان کاشمر اظهارداشت: درخصوص تولید تله فیلم سیاست برون سپاری اعمال شده است و درحال حاضر 5 تله فیلم تولید شده است که تنها 2 تله فیلم در مرکز ساخته شده و 3 تله فیلم دیگر  در بیرون از مرکز آماده بهره برداری است.
علی نهاوندی با اشاره به لزوم تسریع در چرخه تولید، از آمادگی صدا و سیمای استان برای خرید فیلمنامه های آماده تولید اعلام کرد و گفت: در حوزه موسیقی نیز اعتقاد بر این است که از موسیقی مناسب در صدا و سیما استفاده کنیم. موسیقی سنتی و ایرانی و مقامی شعر محور و برخاسته از افکار و اندیشه های متعالی و معنوی است. وی همچنین برای انعکاس سریع اخبار شهرستان کاشمر در واحد  خبر مرکز اعلام آمادگی نمود.
وی با بیان اینکه توجه به مسائل حماسی، انقلابی و ارزشی، امید آفرینی به  ویژه در حوزه جوانان و تحکیم بنیان خانواده و دین و اخلاق  و اصلاح رفتار اجتماعی در اولویت کاری رسانه  قرار دارد، ابراز داشت: با تفاهم نامه مشترکی که با فرمانداری شهرستان خواهیم داشت استعدادها و پتانسیل های اجتماعی، فرهنگی و هنری شناسایی می شود تا از آنها بهره برداری بیشتر در آینده انجام گیرد. از جمله موضوع شهادت آیت ا… مدرس و حضور این دانشمند بزرگ در این سرزمین، همچنین وجود پر برکت امام زادگان سید حمزه و سید مرتضی ظرفیت های  بی نظیری است که در رسانه به آنها پرداخته شود.
وی در این راستا هفته آینده را در شبکه استانی هفته کاشمر به منظور انعکاس و بیان ظرفیت ها و موضوعات مختلف این شهرستان اعلام نمود.
در این نشست هنرمندان کاشمری مهمترین درخواست خود را اهمیت دادن به هنرمندان شهرستانی عنوان کردند.
همچنین آنها از مشخص نبودن جایگاه هنر شهرستان به ویژه موسیقی، انیمیشن، تئاتر و … در صدا و سیما انتقاد نموده و خواستار تنظیم تفاهم نامه ای با هنرمندان شهرستانی جهت ارائه فعالیت های هنری در صدا و سیما ی استان  شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *