400 دانش‌آموز از کاشمر به اردوی راهیان نور اعزام شدند


حدود 400 دانش آموز کاشمر طی مراسمی با بدرقه مردم و مسوولان اجرایی شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، مهدی محمودی سرپرست فرمانداری کاشمر درحاشیه این مراسم استقبال مردم به ویژه جوانان از اعزام برای بازدید مناطق عملیاتی سال های دفاع مقدس را تداعی کننده اعزام رزمندگان به جبهه های جنگ تحمیلی دانست و گفت: این استقبال، جامعه را پویا و از بوی خوش ایثار و شهادت عطر آگین می کند و بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان است.
وی افزود: باید با غنی سازی برنامه های فرهنگی بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق شویم.
وی با اشاره به قرار گرفتن در برابر جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: حفظ ارزش‌ های دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نقش بسزایی در پاسداری از انقلاب اسلامی و مبارزه با جنگ نرم دشمن دارد.
وی اعتلای ارزش ‌های دوران دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با این ارزش ‌ها را که در سایه رشادت‌ های جوانان این مرز و بوم کسب شده از اهداف اردوهای راهیان نور ذکر کرد.
وی اظهار داشت: یکی از راههای تربیت دانش آموزان آشنایی آنان با سیره و روش شهدا می باشد.
محمودی تصریح نمود: در این زمینه لازم است تا دانش آموزان با حضور در مناطق بازمانده ازجنگ تحمیلی و یادمان های شهدا از نزدیک بازدید نمایند تا بتوانیم در راه تربیت آنان بیشتر و عمیق تر عمل نماییم.
وی تاکید کرد: نسل جوان و نوجوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند، باید در اولویت اعزام کاروان های راهیان نور قرار گیرند.
 وی حضور این نسل را در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به منزله تذکری برای آن ها دانست و گفت: جوانان و نوجوانان باید با حضور در این مناطق درک کنند عزت و سربلندی امروز نظام و انقلاب در دنیا مرهون فداکاری ها و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: سرمایه گذاری برای اردوهای راهیان نور هزینه کردن برای تقویت ارزش ها و معنویات در جوانان و نوجوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.
وی افزود: کارهای اعتقادی و فرهنگی سرمایه گذاری فراوانی می طلبد و نتایج آن در درازمدت در جامعه پدیدار می شود.
 وی از همه دستگاه های اجرایی شهرستان خواست با اعتقاد به اهمیت اردوهای راهیان نور و آثار مثبت آن با ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان در اعزام کاروان های راهیان نور همکاری کنند.
وی در ادامه اظهار داشت : اردوی راهیان نور موجب آشنایی نسل امروز با فرهنگ غنی دفاع مقدس می شود.
وی تصریح کرد : این سفر معنوی همچنین پیوندی میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با نسل امروز جامعه است.
وی به تلاش دشمنان از طریق جنگ نرم به این نظام مقدس اشاره کرد و افزود: دشمنان در تلاش هستند که با ایجاد جنگ نرم و ترویج بی بند و باری نگذارند شما دانش آموزان به مراتب علمی و اخلاقی دست پیدا کنید.
وی به نقش شهدای دانش آموز بسیجی اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام دفاع مقدس بسیاری ازهمین دانش آموزان به جبهه های نبرد رفتند تا نگدارند دشمن به این خاک مقدس تعدی کند که نمونه بارز آن شهید فهمیده است.
وی در پایان بیان کرد: شما دانش آموزان باید علاوه بر تحصیل علم و دانش و رسیدن به موفقیت هایی در این زمینه به مسایل ولایت و رهبری بیشتر توجه کرده و با آن بیش از گذشته آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *