همایش «چکامه‌های عاشوراییان» در کاشمر برگزار شد

سومین همایش چکامه‌های عاشوراییان به همت مؤسسه فرهنگی باغ فرهنگ ترشیز شب گذشته، 17 آذرماه در کاشمر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، سومین همایش چکامه‌های عاشورائیان شامگاه پنج شنبه 17 آذر ماه با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ شهرستان در محل مجتمع سرو برگزار شد.
در این همایش اشعاری در رثای امام حسین(ع)، جانفشانی های ایشان در کربلا و قیام عاشورا توسط تعدادی از شعرای شهرستان قرائت شد.
در حاشیه این مراسم دکتر «سهیل سادات»، مدیر این مؤسسه با اشاره به اینکه الهام گرفتن هنرمندان و شعرا از واقعه عاشورا به غنای آثارشان کمک می کند، اظهار کرد: هنر همواره با معنویت عجین شده است.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا از دیرباز توسط هنرمندان مسلمان در قالب هنر های مختلف تجلی پیدا کرده است، بیان کرد: هر هنرمندی باید بتواند روایت خاص خود را از ماجرای عاشورا به تصویر بکشد، ضمن اینکه نباید هنرمند عینی‌گرایانه عاشورا را روایت کند بلکه باید کشف بزرگ‌تری از این ماجرا داشته باشد.
دکتر سادات با یادآوری این نکته که به فرموده مقام معظم رهبری ابزارهای هنری رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین وسیله ابلاغ و تبلیغ پیام هستند، افزود: انتقال پیام از طریق هنر و هنرمندان هم سریع تر صورت می گیرد و هم بسیار فراگیرتر است.
وی به برخی از علل و عوامل تأثیرگذاری و فراگیر بودن هنر در ابلاغ پیام اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل تأثیرگذاری فراوان هنر در ابلاغ پیام این است که هنر با طبع انسان سازگار است زیرا هنر خلق زیبایی است و فطرت انسان هم زیبایی را دوست دارد لذا هنر بهترین وسیله برای ابلاغ پیام محسوب می شود.
سادات از هنر به عنوان زبان بین المللی تبلیغ و انتقال پیام نام برد و بر معرفت‌سازی و تعمیق بخشیدن در باب فلسفه قیام اباعبد‌الله الحسین(ع) تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *