کاشمر از جمله شهرهای پیشتاز در عرصه فعالیتهای قرآنی است

کاشمر از جمله شهرهای پیشتاز در عرصه فعالیتهای قرآنی است.

یوسف امینی صبح امروز در حاشیه بازدید از مراکز قرآنی کاشمر در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه ساختار مذهبی کاشمر باعث شده قدیمی ترین مراکز قرآنی استان در این شهرستان دایر باشد.وی روحیه مذهبی مردم و علاقمندی آنان به مشارکت در کارهای فرهنگی بویژه قرآنی در توسعه و ترویج این فعالیتها در شهرستان عامل مهم دانست .

وی با بیان اینکه 110 موسسه قرآنی در سطوح مختلف در خراسان رضوی فعال هستند، گفت : این موسسات در 22 سرفصل آموزشی تعریف شده در حوزه حفظ، مفاهیم، ترجمه، فیلمنامه نویسی قرآنی و غیره فعالیت دارند .امینی پایه کار مرکز توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی خراسان رضوی را بر مبنای فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت دانست و گفت : در سایه تلاش این موسسات شاهد تلاش گسترده و مردمی فعالیتهای قرآنی هستیم .

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی جهت تشکیل موسسات قرآنی وجود ندارد، گفت : به منظور گسترش فعالیتهای قرآنی از موسسات مرتبط حمایت های گوناگونی انجام می شود که بیمه فعالان قرآنی یکی از این حمایت هاست . امینی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 فعال قرآنی در استان بیمه شده اند، افزود : در حال حاضر 100 پرونده دیگر در دست بررسی است که با این اقدام فعالان قرآنی با هزینه اندک بیمه می شوند. مدیر مرکز توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی خراسان رضوی در این سفر از چهار مرکز قرآنی فعال در کاشمر موسسه ریحانه ولایت، پردیس قرآن کریم، جامعه القرآن و مهد کودک قرآنی پردیس بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *