امام جمعه کاشمر: هرکس بخواهد محور وحدت را تغییر دهد، انحرافی است


امام جمعه کاشمر گفت: نباید به هیچ حزب و گروه سیاسی اجازه برهم زدن وحدت را در جامعه داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی شب گذشته 21 بهمن در مراسم تجلیل از مساجد انقلاب که در محل مسجد حاج جلال برگزار شد، با اشاره به رابطه انقلاب و مسجد اظهار داشت : وقتی تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنیم، پیغمبر اسلام(ص) اولین پایه‌های مدنیت خود و تمدن اسلام را با ساختن مسجد در مدینه قرار داد.
وی با بیان این که مسجدالنبی مکانی برای بیان حرف‌های مهم پیامبر و مکانی برای دعوت مردم به جنگ علیه کفار و سازماندهی وحدت و معنویت بود، به بیان نقش مسجد در نشر علم، توحید و اسلام پرداخت و تصریح کرد: در دوران امام صادق و امام باقر (ع) 4000 دانشجو در مسجدالنبی مشغول به تحصیل بودند.
وی با اعلام اینکه نقش مسجد در نشر علم بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از ویژگی‌های امام راحل این است که فرزند مسجد است.
وی با اشاره به این که اولین سخنرانی امام در مسجد قم برگزار شد، مسجد را پایگاه تولد انقلاب دانست و تصریح کرد: ویژگی‌های مسجد در انقلاب باید حفظ شود و تا این ویژ‌گی‌ها باشد انقلاب ما همانند مساجد جاودانه خواهد ماند.
وی با تأکید بر این که مسجد و انقلاب از روز اول براساس تقوا درست شده است، گفت: پاک بودن یکی از ویژ‌گی‌های مسجد است بدون شک اگر کسی بخواهد در این انقلاب کار کند، باید پاک باشد در غیر این صورت انقلاب او را پس خواهد زد.
حجت الاسلام یعقوبی با اعلام این که اگر کسی بخواهد برای پست، پول و مقام وارد انقلاب شود، انقلاب او را پس خواهد زد، اظهار داشت: انقلاب ما فرزند مسجد است انقلاب باید بر اساس تقوا بماند.
وی همچنین شعار امام راحل را وحدت دانست و گفت: انقلاب ما بر پایه وحدت و یگانگی امت پابرجاست بدون شک هرگاه دست نفاق در مسجدی پیدا شود و بخواهد مردم را به دو گروه تبدیل کند، آن مسجد تبدیل به مسجد ضرار خواهد شد و باید تعطیل شود .
امام جمعه کاشمر افزود: وحدت باید بر محور خدا و دین باشد نه ملیت و هرکس بخواهد محور وحدت را تغییر دهد، انحرافی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *