رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر: بیش از 50 درصد اراضی شهر موقوفه است


رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: بیش از 50 درصد اراضی شهرموقوفه است.
حجت‌السلام‌والمسلمین تدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، به اهمیت وقف در شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: کاشمر یکی از 15 شهردر کشور است که بیش از 50 درصد اراضی آن موقوفه است.
 وی با اشاره به اینکه وقف را باید همگانی کنیم، اظهار داشت: اگرچه مردم فکر می کنند “وقف” کاری است که پول‌دارها باید انجام دهند، حال آنکه گاه خرید چند پتو، چند قرآن و ظرف و ظروف و اهدای آن به مساجد و حسینیه‌ها افراد را در زمره واقفان قرار می‌دهد.
 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه دیانت مردم و حوزه‌های علمیه پشتوانه وقف است، گفت: وقف و بقاع متبرکه از شئون ولی امر مسلمین است و کسی حق دخالت ندارد و در حال حاضر ولی امر مسلمین این مسوولیت را به سازمان اوقاف تفویض نموده است.
 وی بیان داشت: 820 مساله مطرح شده از سوی رهبری در خصوص استفائات وقف مطرح است و با توجه به اینکه از شئون ولی امر مسلمین هست، باید در این امور فقط به استفائات رهبری مراجعه کنیم.
 وی تصریح کرد: خوشبختانه فهم دینی مردم کاشمر به حدی است که کمتر نیاز به برخورد فیزیکی و استفاده از قوای قهریه و پلیس است لذا اموال بسیاری از اوقاف در اختیار مردم است و آنان خود از آن حراست می‌کنند.
 وی با اشاره به اینکه علی‌رغم مشکلات اقتصادی باز هم شاهد نذورات مردم هستیم، گفت: باید در زمینه نذورات فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم تا مردم جدی‌تر در این عرصه وارد شوند و ما هم نذورات آنان را در راستای احیا و آبادانی بقاع متبرکه هزینه کنیم تا آنان با ارائه خدمات به ما بیشتر اعتماد کنند و با حرکت هدفمند عمران بقاع متبرکه را شاهد باشیم.

2 پاسخ

  1. سلام اداره اوقاف مسئول خشکاندن هزاران درخت کاج در شمال شهر کاشمر است.

  2. این ابن علی کاسفی کیست که بیشتر مناطق کاشمر را وقف کرده است چال وشنزار های سینه سید مرتضی ع قابل زرع و کاشت نبود ه که همه به اسم آقا ثبت شده است!!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *