رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر: وجود بقاع متبرکه در یک جامعه به معنی ولایت‌پذیری مردم آن است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان 10 هزار مستأجر داریم، افزود: متأسفانه برخی متصرفان ملکی را برای باغ می‌گیرند اما تبدیل به مسکونی کرده و سپس می‌فروشند یا تبدیل به تجاری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی امروز 9 بهمن در جمع خبرنگاران گرفتن زمینی برای زراعت و سپس تبدیل آن به باغ و یا دیوار کشیدن و درست کردن آلاچیق و دادن برای مهریه و … را یکی از دغدغه های موجود پیش‌روی دانست و از متصرفان خواست با این کارها زندگی خود را بی برکت نکنند.
وی خطاب به مستأجران و متصرفان موقوفات، تصریح کرد: این افراد باید بدانند این سرمایه‌ها یک هدیه گرانبهاست و وظیفه همه ماست که این‌ها را جهت برپایی مجالس‌های مختلف از جمله مجالس امام حسین (ع) حفظ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه هنوز وقف در شهرستان زنده و پویاست ادامه داد: آنچه برای ما می‌ماند، عمل نیک و صالح است.
وی وجود بقاع متبرکه در یک جامعه را به معنی ولایت‌پذیری مردم آن جامعه دانست و گفت: این همه موقوفات در کاشمر نشانه ارادت به اهل بیت(ع) و دلسوزیشان برای دین است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی همچنین موقوفات را کمکی در برگزاری نشر معارف اسلامی و توسعه معنویت در جامعه دانست و افزود: اگر در یک جامعه معنویت کنار رود، جامعه به سمت پوچی و از بین رفتن پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *