بخشی از بودجه زیارت به اجرای طرح بولوار سید مرتضی(ع) کاشمر اختصاص یابد

در مراسم افتتاح مرحله اول طرح بزرگ بولوار سیدمرتضی(ع) در کاشمر، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی بر اختصاص بخشی از بودجه زیارت برای اجرای این طرح تأکید کرد.

«دکتر نیاوند» اظهار داشت: با توجه به این که زائران زیادی برای زیارت امام هشتم(ع) از مسیر کاشمر عبور می کنند و برخی از آن ها هم برای زیارت بقاع متبرکه در این شهرستان به کاشمر می آیند، این بولوار محلی برای اسکان زائران و در واقع اردوگاهی برای مردم و زائران است. این موضوع می تواند استدلال خوبی برای کارگروه زیارت باشد که آن را بررسی کند.

وی خطاب به شهردار کاشمر نیز افزود: نامه ای را در اسرع وقت تنظیم کنید و از دبیرخانه کارگروه زیارت درخواست بررسی این طرح و اختصاص بودجه به آن را داشته باشید. ما هم کمک می کنیم که ان شاء ا… درخواست شما تصویب و در سال جاری و نیز در سال آینده اعتباری به آن اختصاص داده شود چرا که این مکان بهترین فضا برای استفاده مردم است و من در شهرهای دیگر چنین فضایی ندیده ام.وی خاطر نشان کرد: اگر از اعتبارات زیارت هم میسر نشود، به شخصه تا پایان سال کمک مالی برای اجرای طرح را تأمین می کنم تا برای مردم کاشمر هدیه ای باشد. وی همچنین به لزوم اجرای طرحی برای تأمین منافع اقتصادی تأکید کرد و ادامه داد: طرحی برای حاشیه این بولوار تعریف کنید که البته زیبایی آن به هم نخورد و برای ساخت و سازها هم تعریف بسیار حساب شده ای داشته باشد. در مجموع به گونه ای باشد که خود ساخت و سازهای اطراف به زیبایی آن کمک کند چرا که این طرح، ماندگار و ارزشمند است. «نیاوند» همچنین از تأکید استاندار خراسان رضوی بر اجرای طرح بولوار سید مرتضی(ع) خبر داد و گفت: استاندار در سفر به کاشمر از این بولوار و نیز امام زاده سید مرتضی(ع) بازدید کرده است و من هم چندین بار شنیدم که دکتر صلاحی بر اجرای این طرح بسیار تأکید کردند.

امیدواریم خداوند هم به همه شما قدرت بدهد و بدانید که این کار از کارهای اساسی است که نسل های بعد از آن تقدیر خواهند کرد.
سرپرست فرمانداری: کاشمر طریق الرضا(ع) است

در آیین افتتاح این طرح، ابتدا فرماندار کاشمر در سخنانی گفت: طرح بزرگ بولوار سید مرتضی(ع) از میدان شهید غلامی یعنی میدان ورودی شهر تا مجموعه زیارتی سیاحتی امام زاده سید مرتضی(ع) به طول ۴کیلومتر و عرض ۷۰متر را شامل می شود که امروز شاهد افتتاح مرحله اول آن در طول حدود ۷۰۰متر هستیم. «مهدی محمودی» افزود: زائر پذیری شهرستان کاشمر به گونه ای است که سالانه بیش از ۲ میلیون زائر به این شهرستان مسافرت می کنند و لازم است به اجرای این طرح بزرگ توجه ویژه ای شود تا در اجرای مراحل بعدی شاهد این باشیم که کار با سرعت بیشتری به پیش رود. به ویژه آن که هرچه به خود امام زاده نزدیک می شویم نیاز به یک فضای مناسب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای طرح احساس می شود.

وی تصریح کرد: کاشمر، میقات الرضا(ع) نیست اما طریق الرضا(ع) است چون بیشتر زائرانی که از جنوب به سمت مشهد می آیند از طریق کاشمر ادامه مسیر می دهند و لذا این امکان وجود دارد که از بودجه های کارگروه زیارت برای این طرح در نظر گرفته شود.

شهردار: بولوار سید مرتضی(ع) یکی از طرح های بسیار بزرگ کاشمر است

شهردار کاشمر نیز در این مراسم، این طرح را یکی از طرح های بسیار بزرگ شهرستان کاشمر عنوان کرد و افزود: در سال ۸۷، طرح توسط مشاور تهیه شد و به تصویب استانداری رسید که هزینه مورد نیاز اجرای طرح بیش از ۱۳میلیارد تومان برآورد شد. «مهندس علی اسماعیل پور» افزود: با توجه به زائران و مسافرانی که در طول سال به کاشمر سفر می کنند نیاز است که در شهرستان این گونه فضاهای تفریحی و سیاحتی بیشتر ایجاد شود و ما ضمن تشکر از حمایت های کلیه مسئولانی که در اجرای مرحله اول آن همراه و پشتیبان ما بودند درخواست داریم در سال های آینده برای اجرای این فضا، اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود تا بتوانیم کار را سریع تر پیش ببریم و رضایت مندی مردم را بیشتر تامین کنیم. به ویژه با توجه به این که در خود مجموعه زیارتی سید مرتضی(ع) برای اسکان زائران کمبود فضا داریم اجرای کامل طرح بولوار سید مرتضی(ع) می تواند مشکل کمبود مکان برای اسکان زائران به ویژه در فصل تابستان را رفع کند.

موقعیت ممتاز منطقه

وی با اشاره به موقعیت طبیعی ممتاز منطقه اظهار داشت: از میدان ورودی شهر تا امام زاده سیدمرتضی(ع) حدود ۵کیلومتر فاصله داریم و شاهد حداقل ۵درجه اختلاف دما هستیم و در واقع ما یک منطقه بسیار زیبا و کوهستانی را در شمال این بولوار داریم که می توان گفت چنین فضا و منطقه ای را در سایر شهرستان های استان نداریم. ضمن این که آب مورد نیاز برای این بولوار هم آبی است که از حدود ۵۰سال پیش از کوهستان جاری و در مخزنی جمع آوری می شود و از آن مخزن با شیب طبیعی و دبی مناسب و با حدود ۳کیلومتر لوله گذاری به بولوار منتقل و آب موردنیاز فضای سبز بولوار هم به این صورت تامین می شود.شهردار کاشمر ادامه داد: در اجرای مرحله اول این طرح ۷۰۰میلیون تومان هزینه و حدود ۱۵هزار مترمربع کف سازی شده است و نزدیک به ۷هزار متر مربع جدول گذاری انجام داده ایم و همچنین با توجه به این که پیش بینی می کنیم از ابتدای سال آینده مرحله اول، مورد استقبال مردم واقع شود در ابتدای مرحله دوم پارکینگی به طول حدود ۱۲۰متر در عرض ۷۰متر و در ۶لاین احداث شده و  آماده بهره برداری است. ضمن این که بعد از پایان فعالیت های عمرانی مرحله اول، عملیات مرحله دوم را که نزدیک به هزار متر است آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در سال آینده این مرحله را هم به بهره برداری برسانیم.

تامین هزینه های طرح

«اسماعیل پور» با اشاره به سفر استاندار خراسان رضوی در مرداد ماه ۸۹ به کاشمر خاطرنشان کرد: در سفر استاندار به کاشمر مقرر شد یک طرح اقتصادی برای این بولوار تهیه شود. یعنی در حاشیه این بولوار به صورت اقتصادی محل های اقامتی پیش بینی شود تا بدین وسیله کمکی هم به شهرداری برای اجرای این طرح باشد.

در همین راستا بخشی از زمین های حاشیه بولوار به تملک شهرداری درآمد و بخش دیگری از املاک حاشیه هم که متعلق به مالکان است باید برای تغییر کاربری و صدور پروانه های ساختمانی، مبالغی را به شهرداری پرداخت کنند.وی همچنین از افزایش صدهزار مترمربعی فضای سبز و تفرجگاه ها در کاشمر خبر داد و گفت: طی سال گذشته و امسال موفق شدیم نزدیک به ۱۰۰هزار متر مربع فضای سبز و محل های تفریحی و تفرجگاه هایی را که مورد استفاده مردم قرار می گیرد افزایش دهیم که در این راستا به غیر از فضای مرحله اول بولوار سید مرتضی(ع) که نزدیک به ۵۰هزار مترمربع است حدود ۳۰هزار متر مربع پارک بزرگ بسیج طی ۲ماه افتتاح و ۳ پارک محله ای با وسعت حدود ۲۰هزار متر مربع نیز احداث شده است.

یک پاسخ

  1. با توجه به فضای سبز بلوار سید مرتضی پیشنهاد می شود چون مسکن مهر در مجاور جاده می باشد سیستم شبکه فاضلاب تعاونی مسکن مهر را با هزینه شهرداری اجرا و توسط پکیجهای تصفیه فاضلاب پساب خروجی را توسط لوله کشی در مسیر بلوار اجرا نماید و این پساب در اختیار شهرداری باشد . ضمنا اینجانب که اهل کاشمر می باشم حاضر به اجرا و نصب پکیج و شبکه فاضلاب هستم . 09153092673 تلفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *