دستگیری 34 متخلف شکار و صید طی 11 ماه ابتدایی سال جاری در کاشمر

محیط زیست کاشمر
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از ثبت و دستگیری 34 متخلف شکار و صید و زنده‌گیری در 11 ماه ابتدایی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

مهدی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه در 11 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 22 پروند تشکیل و 6 قبضه گلوله زنی و 8 قبضه ساچمه زنی کشف و ضبط گردیده است، گفت: تاکنون دو راس کل و 9 راس قوچ از شکارچیان متخلف کشف گردیده است.

وی میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست شهرستان را بالغ بر 113 میلیون و 800 هزار ریال برآورد کرد و اظهار داشت: میزان جرایم اخذ شده از شکارچیان متخلف 89 میلیون ریال بوده است.

وی همچنین میزان جرایم کیفری را 5 میلیون و 630 هزار ریال اعلام کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: عقاب طلایی، طوطی آرا، طوطی کاسکو، طوطی طوق صورتی و پرنده مینا، کبوتر وحشی و همچنین قوچ و میش و کل و بز از جمله پرندگان و حیواناتی بوده‎اند که در مدت این 11 ماه از شکارچیان متخلف کشف و ضبط گردیده است.

وی در پایان اکثر تخلفات صورت گرفته در داخل منطقه شکار و تیراندازی ممنوع سید مرتضی بویژه در بخش کوهسرخ دانست و بیان کرد: تعداد دستگیرشدگان سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته از افزایش برخوردار بوده‏اند به طوری که از 26 نفر در سال گذشته به 34 نفر در سال جاری رسیده‏ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *