رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر: حکم متخلفان نوروزی در محل صادر می‌شود


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر تاکید کرد: حکم صنوف متخلف در ایام نوروز در محل صادر خواهد شد.
علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه در حال حاضر 4 اکیپ دو نفره به صورت صبح و عصر در داخل شهر بر تمامی صنوف نظارت دارند از فعال شدن شعبه سیار تعزیرات حکومتی خبر داد.
وی گفت: از ابتدای اسفند ماه طرح نظارتی نوروز به همراه گشت‌های مشترک با تعزیرات و نیروی انتظامی شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح ویژه نوروزی از ابتدای اسفند ماه شروع و تا 10 فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح به رعایت درصدهای سود قانونی توسط صنوف و صدور ارائه فاکتور به منظور کنترل قیمت‌ها توجه می‌کنند.
وی با اعلام اینکه اگر صنوف فاکتورهای رسمی به بازرسان ارائه ندهند نباشد، قطعاً مورد پیگیری قرار خواهد گرفت از صنوف خواست نصب قیمت در کلیه اجناس خود، ارائه فاکتور خرید، صدور فاکتور بالای قیمت 10 هزار تومانی مصرف‌کنندگان و رعایت درصدهای سود قانونی را رعایت کرده، در غیر این صورت به تعزیرات حکومتی معرفی و برابر قوانین محکوم به پرداخت جرائم نقدی می‌شوند.
علوی با اشاره به اینکه در ایام نوروز تمامی صنوف به خصوص فروشندگان مواد پروتئینی و لبنی، پوشاک، فروشندگان کیف و کفش، آرایشگاه‌ها، خشکشویی، مراکز عرضه میوه و تره بار، مراکز فروشندگی مواد غذایی، شیرینی و آجیل تحت کنترل بازرسان این اداره خواهد بود از شهروندان خواست اگر در ایام نوروز شکایتی داشتند، از طریق تلفن 124 که در تمام 24 ساعت فعال است اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.
 وی یکی از اولویت‌های اصلی این اداره را رسیدگی به شکایات مردمی دانست و افزود: بعضی شکایات که باید اعلام نظر کارشناسانه شود به اتحادیه مربوطه ارسال خواهد شد و اتحادیه موظف است طی مدت یک هفته پاسخ را ارائه دهد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر افزود: به دلیل اینکه بعضی از تخلفاتی که رخ می‌دهد تکراری است، به همین جهت از تعزیرات حکومتی تقاضا کرده ایم از سال آینده بحث پلمپ مغازه را داشته باشیم که قول‌هایی داده شده است.
 وی با بیان اینکه اجرای پلمپ یکی از عوامل بسیار بازدارنده در بحث تخلفات است، گفت: تاکنون در راستای تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت یا صدور فاکتور موردی تحت عنوان صدور حکم پلمپ نداشته‌ایم.
علوی با اشاره به اینکه در سال جاری در هر ماه 40 مورد شکایت مردمی که به صورت تلفنی، حضوری و کتبی بوده دریافت کرده‌ایم، افزود : درسال جاری بیش از 500 مورد شکایت ثبت شده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد این شکایات احراز و تشکیل گردید از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً اعلام کرده همچنین از صنوف می خواهیم در این ایام ضوابط نظام صنفی را رعایت کنند.
علوی با اعلام اینکه از فردا طرح تنظیم بازار اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون 300 تن پرتقال و 150 تن سیب وارد شبکه توزیع شهرستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *