افتتاح 6 نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در کاشمر همزمان با ایام نوروز

نمایشگاه صنایع دستی
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت: 6 نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، به نقل از واحد اطلاع‌رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان خراسان رضوی، محمد نظام آبادی اظهار داشت: نمایشگاه‌های عکس و صنایع دستی از جمله مهمترین این نمایشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه استقبال از زائران و مسافران نوروزی در شهرستان کاشمر، افزود: از حدود 2 ماه پیش جلسات مختلفی با اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفرهای این شهرستان انجام شده که تاکنون سبب هماهنگی‌های مناسبی در رابطه با استقبال خوب از مسافران و زائران شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای شهرستان کاشمر به دیگر اقدمات در این زمینه اشاره کرد و تاکید کرد: زیباسازی معابر، رنگ آمیزی جداول، روشنایی خیابان ها، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی برای آشنا سازی بیشتر مسافران از جاذبه‌های دیدنی شهرستان، تجهیز اماکن مختلف برای اسکان زائران و همچنین نصب علایم و تابلوهای مربوط به سفر از جمله این اقدامات است.

نظام‌آبادی با بیان اینکه کاشمر به عنوان دومین شهر مذهبی در استان خراسان رضوی مطرح است، خاطر نشان کرد: وجود امامزادگانی چون “سید مرتضی”، “سید حمزه”، “سید محمد” و آرامگاه شهید” مدرس” در این شهرستان بر معنویت آن افزوده است.

وی میزان مسافران نوروزی در سال 90 را در شهرستان کاشمر بالغ بر 350 هزار نفر دانست و یادآور شد: برای نوروز 91 نیز پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش این تعداد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *