بیش از ۲۰۰ برنامه در ایام فاطمیه در بقاغ متبرکه کاشمر در حال اجراست

برنامه های مذهبی

کاشمری – رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: حداقل 200 برنامه به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه این شهرستان در حال اجراست. حجت الاسلام تدینی امروز گفت: در راستای پیاده کردن سیره فاطمی، جا انداختن خطبه فدکیه بهعنوان منشور دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای نیات واقفین در قالب برنامه های یاس نبوی، امسال برنامه های مختلفی در هفت بقعه متبرکه شهرستان اجرا می شود.

وی با تأکید بر اینکه فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای بشریت است، گفت: باید با بستر سازی های لازم و اجرای برنامه های مختلف شخصیت گرانقدر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) را به عنوان بهترین الگو بیش از پیش معرفی کنیم. وی در ادامه گفت: سه موقوفه به نام بانوی بزرگوار حضرت زهرا (س) در کاشمر وجود دارد که مهمترین آنها موقوفه ‘امین التجار’ است.

وی اظهارداشت: موقوفه امین التجار بسیار غنی است و از شب شهادت حضرت زهرا (س) تا ولادت این بانو بزرگ به مدت 40 شب، 20 هزار نفر اطعام می شوند و هر شب سخنرانی و مداحی برگزار می گردد.

وی تعداد موقوفات با نام حضرت فاطمه زهرا (س) در این شهرستان را ناکافی دانست و از مردم خواست به سنت حسنه وقف اهتمام ویژه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *