در جلسه شورای اداری مطرح شد؛ کاشمر برای اجرای شیوه آموزشی جدید مقطع ابتدایی با کمبود ۵۶ کلاس درس مواجه است

جلسه شورای اداری کاشمر

شهرستان کاشمر برای اجرای شیوه آموزشی جدید در مقطع ابتدایی(سیستم ۶-۳-۳) با کمبود ۵۶ کلاس درس مواجه است و در صورت تامین نشدن آن با مشکلاتی روبه رو است. رئیس اداره آموزش وپرورش کاشمر در جلسه شورای اداری این شهرستان، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: باید اعتبار لازم و مورد نیاز برای آموزش وپرورش در اجرای نظام جدید در شورای برنامه ریزی شهرستان لحاظ شود. به گزارش خبرنگار ما، «سیدابوالفضل حسینی» افزود: تامین اعتبار لازم در این زمینه بسیار ضروری است.

وی در ادامه از مصوبه هیئت دولت در تجمیع نواختن زنگ های مدارس در مناسبت های گوناگون هم تمجید کرد.در این جلسه رئیس شورای اسلامی ریوش نیز ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان و ایجاد منطقه گردشگری در آن را از جمله مهم ترین خواسته های دیرین مردم این منطقه دانست. «محمود حسنی» ابراز امیدواری کرد تا در مسافرت هیئت دولت به کاشمر این مسئله به گوش دولتمردان برسد.

«حسنی» با انتقاد از نحوه توزیع و تخصیص امکانات و بودجه به بخش کوهسرخ افزود: از مسئولان انتظار داریم توجه بیشتری به بخش کوهسرخ داشته باشند و حداقل امکانات و بودجه هایی که به شهرستان ابلاغ می شود را به صورت عادلانه تقسیم کنند و منطقه محروم و کمتر توسعه یافته کوهسرخ را از دریافت امکانات محروم نکنند. وی با اشاره به سفر ۶ وزیر در سال گذشته به شهرستان از حضور نیافتن آنان در بخش کوهسرخ انتقاد کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری نگاه ویژه ای به منطقه کوهسرخ داشته باشند و با حضور در این بخش از نزدیک با مشکلات ۳۰ هزار نفری این بخش آشنا شوند. رئیس شورای اسلامی ریوش گازرسانی به شهر ریوش را یکی از نیازهای ضروری مردم منطقه عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با پی گیری مسئولان شهرستان بحث انتقال گاز از بخش ششتمد سبزوار در حال اجراست و امیدواریم که مردم منطقه به زودی از نعمت آن برخوردار شوند.وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ساخت سالن ورزشی و احداث زمین چمن، ۳ هکتار زمین تحویل اداره ورزش و جوانان کاشمر شده و تاکنون تنها بخشی از عملیات اجرایی آن انجام شده است.

در ادامه یک عضو شورای اسلامی شهر کاشمر نیز در این جلسه با تاکید بر این که شوراهای اسلامی موجب افزایش مشروعیت سیاسی و خدمات رسانی و ایجاد امور زیربنایی در جامعه شده اند، گفت: شوراها با وجود اقدامات مثبتی که انجام داده اند در مقابل با مشکلات و معضلاتی نیز روبه رو بودند. «احمد غزنوی» نبود آموزش برای اعضای شورا در بدو فعالیت را از مهم ترین مشکلات فراروی شورای شهر ذکر کرد و اظهار داشت: باید برای ارتقای سطح علمی اعضای شورا برنامه ریزی علمی و تخصصی و تسلط به روش های نوین برنامه ریزی مورد توجه و سرلوحه کارها قرار گیرد.وی با بیان این که امروزه در تمامی کشورها بحث مدیریت واحد شهری به عنوان یک موضوع مهم مطرح است خاطرنشان کرد: با یک مدیریت منسجم و یکپارچه شاهد کاهش هزینه ها خواهیم بود. بنابراین امیدواریم مجلس جدید توجه ویژه ای به بحث یکپارچگی مدیریت شهری در راستای پیشرفت و برون رفت از معضل توسعه نیافتگی و ایجاد رقابت داشته باشد.
سه برابر شدن بودجه شهرداری کاشمر

عضو شورای شهر کاشمر در ادامه به بودجه ۴ و نیم میلیارد تومانی شهرداری این شهر در ابتدای فعالیت دور سوم شوراها اشاره کرد و گفت: در مدت ۴ سال این بودجه ۳ برابر شده و به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان این که شهرداری موافق است که نسبت هزینه های جاری و عمرانی آن به نسبت مساوی ۵۰ به ۵۰ باشد، ابراز داشت: خوشبختانه در سایه تلاش و تعامل اعضای شورا، شهردار و کارکنان شهرداری کاشمر هزینه های عمرانی ۶۴ درصد بودجه و هزینه های جاری ۳۴درصد بودجه را شامل می شود که در نوع خود بی نظیر است. در ادامه رئیس آموزش و پرورش کوهسرخ با گرامیداشت فرا رسیدن هفته مقام معلم، گفت: معلم تنها به تدریس بسنده نمی کند بلکه گاهی با غم دانش آموز غمگین و با خوشحالی او شاد می شود. علی رضایی ادامه داد: یکی از معلمان در روستای محروم «کلاته تیمور» بخش کوهسرخ پس از اطلاع از بیماری یکی از دانش آموزان و این که خانواده وی توان پرداخت هزینه های درمان او را ندارند، سریعا دانش آموز را برای مداوا به مشهد می برد که پس از انجام معاینات مشخص می شود این دانش آموز پایه سوم ابتدایی دچار نارسایی کلیه است. وی با بیان این که این دانش آموز اکنون به کمک دیالیز به حیات خود ادامه می دهد و در نوبت پیوند کلیه قرار دارد از اعضای شورای اداری کاشمر خواست برای مداوای این دانش آموز از خیران تقاضای کمک کنند.
بیکاری جوانان کاشمری

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به سفر آتی هیئت دولت دهم در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری به استان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی ها و رایزنی های انجام شده در صدمین سفر هیئت دولت به استان ها، رئیس جمهور میهمان مردم کاشمر باشد. «مهدی محمودی» با بیان این که ۲۷ پروژه در زمینه های مختلف برای توسعه شهرستان برای طرح و تصویب در هیئت دولت پالایش و به استان ارسال شده افزود: اگر سفر رئیس جمهور به شهرستان محقق نشود قطعا حداقل یکی از وزرا به شهرستان عزیمت خواهد کرد. وی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر تحقق و عملیاتی کردن این نامگذاری در برنامه ریزی ها و فعالیت ها تأ کید کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیشترین مشکلات و معضلات در زمینه بیکاری است بنابراین امیدواریم با درمان بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات جوانان در شهرستان حل شود.

رئیس شورای اداری کاشمر با اشاره به این که برای تحقق شعار امسال مردم، مسئولان و تولید کنندگان به عنوان ۳ ضلع مثلث ترسیم شده اند خاطر نشان کرد: فرهنگ و باور مردم باید استفاده از تولیدات ملی و داخلی باشد، مسئولان نیز زمینه سازی این مهم را فراهم کنند و تولید کنندگان هم وظیفه دارند با تولید محصولات با کیفیت با نمونه خارجی آن رقابت کنند و تولیداتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند که به مراتب از نمونه های خارجی آن کیفیت بالاتری داشته باشد. وی با بیان این که کاشمر دارای استعدادهای متعددی در زمینه های مختلف است به پی گیری های انجام شده برای ایجاد منطقه نمونه ویژه گردشگری در کوهسرخ اشاره و تصریح کرد: برای محقق شدن این مهم از دانشگاه ها برای ارائه طرح های ویژه گردشگری تقاضای کمک کردیم و تاکنون نیز ۱۲ آیتم گردشگری برای منطقه تعریف شده است. محمودی با اشاره به ظرفیت های منطقه کوهسرخ افزود: تلاش می کنیم در سفر دور چهارم هیئت دولت بحث حضور یکی از وزرا در بخش کوهسرخ انجام شود.
ادارات تنها به دنبال کسب رضایت مسئولان نباشند

در ادامه امام جمعه کوهسرخ نیز با تأکید بر نقش پر رنگ ادارات و حضور هیئات مذهبی در برپایی مراسم عزاداری و اعیاد گفت: متأسفانه اکثر ادارات و نهادها به یک بیماری واگیردار مبتلا شدند که به دور از انجام فعالیت های فرهنگی تنها به دنبال کسب رضایت از مقامی هستند که از او دستور می گیرند.«حجت الاسلام ارژنگ» با تأکید بر الگوبرداری از زندگی ائمه اظهار داشت: باید تمامی نهادهای فرهنگی با جذب بودجه های لازم به دور از هرگونه شعار به ائمه اطهار اقتدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *