4 سال در تاخیر پروژه استخر سرپوشیده تختی کاشمر!

مرداد ماه سال 88 بود که معاون عمرانی استاندار و فرماندار وقت، کلنگ‌زنی احداث پروژه استخر سرپوشیده تختی کاشمر را به نمایش گذاشته و به زمین زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خراسان، معاون عمرانی استاندار در آن مراسم اگرچه اعلام کرد جهت احداث این پروژه کد اعتباری تعریف شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و روستائیان سال آینده (89) شاهد افتتاح این استخر خواهند بود اما هم‌چنان پس از گذشت 4 سال، این استخر در انتظار تحقق وعده‌های مسوولان است و امروز این پروژه تنها در حد اجرای فونداسیون رها شده و جهت بهر‌ه‌برداری چشم انتظار اعتبارات است.

کاشمر با داشتن حدود 85 هزار نفر جمعیت، جوانان پر شور و نشاطی دارد اما نبود استخر شنا علاقمندان به این رشته ورزشی مفرح را رنج می‌دهد.

به گفته جوانان شهر کاشمر، در گذشته همین استخر به طور رو باز بود و جوانان این شهر به خصوص پایین شهر که بنیه پایین مالی دارند از استخر رو باز تختی استفاده می‌کردند اما اکنون همان استخر قدیمی را از دست داده اند.

هر چند در حال حاضر یک استخر سرپوشیده در شهر وجود دارد اما به دلیل قیمت بالای بلیط، اغلب جوانان و خانواده‌ها نمی‌توانند از این مکان استفاده کنند.

با این حال پروژه استخر کاشمر پس از گذشت 4 سال از آغاز عملیات اجرایی هم چنان به نتیجه نرسیده است تا نوجوانان و جوانان کم بضاعت منطقه که توان پرداخت بهای بلیط استخر سرپوشیده فعلی را ندارند در میادین و یا حوض امامزاده سیدحمزه به شنا بپردازند.

در همین خصوص رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشمر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، گفت: استخر روباز تختی در سال 84 به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شد که با پیگیری‌هایی که در همان سال‌ها داشتیم درخواست اعتباری جهت ترمیم داشتیم که مقرر شد 11 استخر رو باز استان به صورت سرپوشیده به همراه سونا و جکوزی احداث شود.

وی با انتقاد از اینکه پیشرفت فیزیکی استخر کاشمر رضایت بخش نیست و بعد از گذشت 4 سال تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اجرای طرح در اختیار راه و شهرسازی است و اگرچه در سال گذشته اعتباری حدود 100 میلیون تومان اختصاص یافت اما تا 10 روز قبل عملیات اجرایی شروع نشد که با تاکید استاندار و مکاتبات شهرستان، پیمانکار شروع به کار کرد.

روشندل با اعلام اینکه در سال جاری 200 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته که اگر تا سال مالی به پایان نرسد تخصیص نخواهد یافت، تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون 290 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته اما به 600 تا 700 میلیون تومان اعتبار دیگر جهت تکمیل نیاز است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اعتبارات موجود راضی کننده نیست، گفت: اگرچه 200 میلیون تومان جهت استخر مصوب شده اما اغلب تمام آن تخصیص نمی‌یابد که این خود مشکل اساسی است.

وی با بیان اینکه اگر روند تخصیص اعتبارات به همین منوال باشد 4 تا 5 سال دیگر اجرای این پروژه زمان خواهد برد، افزود: قطعا هرچه پروژه طولانی‌تر شود مشکلاتی از جمله تحمیل هزینه‌های کاذب را خواهیم داشت.

روشندل در ادامه با اعلام اینکه فونداسیون موجود در سال 89 اجرا شده و در سال قبل علی‌رغم تخصیص اعتبار مسکن و شهرسازی هیچ کاری صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: اگر به همین منوال اقدام شود بهتر است پروژه به دستگاه دیگری واگذار شود زیرا دست اندرکاران فعلی یا اعتبار تخصیصی را جذب نمی‌کنند یا کار نمی‌کنند.

وی از مسوولان استانی خواست هرچه سریعتر با تخصیص اعتبار این پروژه را به اتمام برسانند تا اقشار مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به اینکه در استخر تختی تمام استانداردها رعایت می‌شود، از بهره‌برداری دو استخر دیگر توسط بخش خصوصی و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با این دو استخر تعداد استخرهای کاشمر به 4 استخر خواهد رسید که قطعا برای نیاز شهرستان کافی است.

با این حال با توجه به تاثیر ورزش در زندگی و سلامت اجتماع، فراهم کردن زمینه‌های گرایش همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های ورزشی به خصوص شنا، تامین امکانات لازم ضروری به نظر می‌رسد.

6 پاسخ

  1. کاشمر استخر میخواهد چیکار؟ سرعتگیر بزنید،وجود میدان،چراغ راهنمایی خراب،سرعتگیر و موتورسیکلت فراوان تر از جمعیت، در یک شهر نشانه های تمدن آن است،استخر چرا دیگر؟جوب های دور میدان معلم بهترین مکان برای شنا هستند،یک طرفش را پارچه بکشید بشود استخر بانوان

  2. اقای شهردار هروقت سرعت گیراتون تموم شد به فکرساختن استخر هم باشید لطفا که استخرکوثر .اقای مقصودی .هر صبح که بلند میشه از خواب قیمتو1000تومن افزایش میده . لطفا به فکر باشید!!!!

  3. علتش خشک شدن آب رود تنگلسید مرتض اعلام شد

  4. استخرکوثربدلیل نداشتن رقیب درشهرستان ازلحاظ بهداشتی وامکانات فوق العاده افتضاح است.جالب اینکه قیمت آن بابهترین استخرهای مشهدنظیراستخرآستان قدس برابری میکندوهیچ مسئولی جلوی افزایش قیمت آن رانمیگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *