تغییر و تحولات مثبتی را در بخش ساختمان در کاشمر شاهدیم

مهندس محمد رضا خباز زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در حال حاضر 57 نفر مهندس عمران، 13 نفر مهندس تأسیسات برقی و مکانیکی در شهر کاشمر و 23 کاردان در زمینه نظارت برای ساختمان سازی در بخش کوهسرخ مشغول فعالیت هستند که 38 نفر از آنها مهندس پایه سه در زمینه نظارت می باشند.

وی با اشاره به اینکه کاشمریکی از غنی ترین شهرهای استان از نظر نیروی انسانی تحصیل کرده، در بخش ساختمان است، گفت : در سالهای اخیر هم تعداد مهندسین دارای پروانه اشتغال افزایش چشمگیری داشته اند که اگر قرار باشد ظرفیت اختصاصی هر ناظر به صورت کامل اختصاص یابد، به حداقل 500 هزار متر مربع زیربنا جهت کار نیاز داریم که به ندرت کارهای موجود به یک پنجم این متراژ می رسد.

وی افزود : فعالیتهای نظام مهندسی با مشارکت اعضا در هشت کمیسیون و کمیته سازماندهی شده است و گروه نظارت عالیه و کمیته کنترل مصالح ساختمانی با به کارگیری مهندسین مجرّب و قابل اعتماد وظیفه نظارت میدانی بر کار مهندسین ناظر را بر عهده دارد.

وی بیان کرد : مساحت شهر کاشمر در آمارگیری سال 1355با حدود 30 هزار نفر جمعیت، 238 هکتار بود اما در حال حاضر که جمعیت آن به سه برابر رسیده مساحت شهر به شش برابر یعنی یکهزار و 416 هکتار رسیده است .

وی گفت : اگر قواعد و مقررات شهرسازی در کاشمر رعایت می شد و پیش بینی های درستی صورت می گرفت، همان مساحت قدیم شهر با توجه به کوچک شدن خانه ها و رشد آپارتمان سازی جوابگوی جمعیت بود.

وی گفت : قرار بود صدور شناسنامه کیفیت ساختمان در سال 85 در سطح کشور اجرایی شود اما به دلایلی متوقف شد.

وی افزود : ما در کاشمر قصد داریم این کار را در سطح محدودی اجرا کنیم که این دفترچه ها مشخص کننده کیفیت بالا، متوسط و پایین ساختمانها مطابق با مقررات ملی ساختمان است و به یقین در تعیین میزان قیمت ها تأثیر گذار است و نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ ساخت و ساز خواهد داشت.

4 پاسخ

  1. برادر من،هنوز مفهوم نظارت در کاشمر خنده دار است،شما شاهد چه بوده اید؟!من 2 سال است که مهندس ناظر بخش تأسیات مکانیکی ساختمان در مشهد هستم،شما هنوز سال های سال با حداقل ها فاصله دارید.

  2. من به عنوان یک همکارنظام میگم با اونکه یک ناظر پیگیر در نظام هستم از این کمیته ها فقط همون کمیته نظارت عالیه اونم بسیا رمحدود فعاله بقیه فقط یه اسمه جالب اینکه تو همه این کمیته ها فقط یک سری اسم هست اونم از تعداد انگشتهای دست فزونی نمیکنهالبته خود مهنسم اشاره کردن مهندسین قابل اعتماد ظاهرا بقی مهندسین قابل اعتماد نبودن

  3. مهندسی قابله اعتماده که جناحش با جناح آقایون یکی باشه!باعثه تأسفه که نظام مهندسی در کاشمر در حد اسم و ساختمان خیابان امامش مطرح است!

  4. اون مهندس کاشمری که الان دلم براش تنگ شده کجایه الان دلم میخواد بهش بزنگم ولی قدغنه دوست دارم امیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *