برای وارد کردن قرآن به مراکز دانشگاهی تلاش مضاعف شود

یک حافظ قرآن کریم در کاشمر گفت: باید در جهت وارد کردن قرآن به مراکز علمی و دانشگاهی تلاش مضاعف انجام شود.

زهرا عاصمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان این‌که «لازم است قرآن را به مراکز علمی و دانشگاهی و تمامی صحنه‌های زندگی خود وارد کنیم» افزود: این مهم، معیار یک شهر فرهنگی و بزرگ می‌باشد که قرار است در آن پیشرفت وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: قرآن کریم همواره مورد توجه خدا، رسول حق و ائمه (ع) بوده است و امروز نیز مورد توجه امام عصر و عالمان است. در احادیث متعددی سفارش شده که هر روز حداقل 50 آیه قرآن بخوانید ولی متأسفانه قرآن در بین ما ناشناس و غریب واقع شده است و اصلا به آن توجهی نمی‌شود.

وی گفت: امیدواریم خداوند توفیق توجه و عمل به قرآن، ادعیه و مناجات‌های مختلف را به ما بدهد و ما بتوانیم با روحیه‌ای مضاعف در خدمت اسلام و مسلمین باشیم.

زهرا عاصمی اظهار کرد :خداوند به کسانی که اندیشه شان را ظرف قرآن قرار می‌دهند، عنایت خاصی دارد و آنها در مقابل فحشا و منکر بیمه می‌شوند.

وی افزود: محتوای قرآن نیز یک معجزه است و با این همه کتب تفاسیر متعدد که از قرآن موجود است، هنوز ظرفیت بسیاری برای تفسیر قرآن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تلاوت قرآن کریم اجر معنوی خاصی دارد اما صرف خواندن آن کافی نیست و باید مفاهیم این کتاب الهی را درک کرد و آنها را به کار برد؛ قرآن با جامعیت بی‌انتهایش اعجاز کلام الهی است.

وی با بیان این‌که «قالب، ساختار و محتوای قرآن الهی است و همین امر باعث سرآمدی این وحی شد» گفت: خداوند سخن خود را به بیان رسای پیامبر اکرم (ص) نازل کرد.

وی دلیل فرستادن پیامبران از سوی خداوند را انجام قانون هدایت الهی و تکامل انسان عنوان کرد و گفت: اگرچه همه پیامبران برای صدق مدعای‌شان به معجزه مجهز شدند، اما معجزه پیامبر(ص) متمایز از سایر معجزات است.

عاصمی گفت: اگر قرآن و اهل بیت را الگوی ناطق و مجسم خود بدانیم به طور قطع سعادت دنیا و آخرت نصیبمان خواهد شد.

2 پاسخ

  1. با فرمایشات خانم دکتر عاصمی موافقم. چه خوب بود در مراکز اموزش عالی واحد حفظ یا تفسیر قران هم گنجانده شود تا جوانان ما بیشتر با کتاب اسمانی مانوس شوند

  2. به زور که نمیشه مردمو برد بهشت!همین واحدهای درپیت تفسیر و اندیشه 1 و 2 واسه دانشجوها بسه،ممنون از پیشنهاداتتون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *