برگزاری جشنواره غذای سالم و همایش روز جهانی قلب در کاشمر

با همکاری مرکز بهداشت،اداره بهزیستی و مدیریت تالار اوقاف کاشمر جشنواره غذای سالم و همایش روز جهانی قلب با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان در محل تالار اوقاف کاشمربرگزار گردید.

این جشنواره در دو بخش کارگاه آموزشی در خصوص تغذیه سالم و نقش آن در سلامت قلب و بخش جشنواره غذا سالم برگزار گردید کارشناسان راهکارها و برنامه های اجرایی در خصوص تغذیه سالم، را مطرح کردند و در ادامه نیز جشنواره غذای سالم برگزار شد و حاضران در همایش در این جشنواره شرکت کردند و در پایان از بین غذاها بهترین غذا بر اساس معیارهای تغذیه سالم از قبیل: کم نمک بودن و کم چرب بودن و تنوع مواد به کار رفته و… انتخاب شد.

دکتر مجتبی قائمی،معاون امور بهداشتی و رییس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه جشنواره غذای سالم به مناسبت هفته سلامت قلب و روز جهانی غذا برگزار گردیده افزود: در این جشنواره 200 نفر شرکت کرده بودند که به طبخ 250 انواع غذاو دسر پرداختند.

دکتر قائمی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه مصرف فرآورده‌های سالم غذایی در جامعه دانست و با اشاره به این که غذای سالم نقش اساسی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم قلبی سالم داشته باشیم بایستی 3 نکته مهم از جمله انجام روزانه 30 دقیقه ورزش، پرهیز از دخانیات و رعایت رژیم غذایی سالم را رعایت کنیم.

وی با بیان این که تامین غذای کافی و سالم و توجه به الگوی غذایی صحیح متضمن سلامت جامعه است تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیردار از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، پوکی استخوان، سرطان‌ها و….هشدار دهنده می‌باشد.

رییس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص بیماری‌های قلبی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: متاسفانه سن ابتلا به بیماری‌های قلبی به کمتر از 30سال کاهش پیدا کرده است و حتی در سنین کمتر از 30 سال شاهد بروز سکته‌های قلبی هستیم.

رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت : در این جشنواره، غذاها مورد ارزیابی کارشناسان و داوران قرار گرفت و در پایان مراسم برگزیدگان طبخ غذا در چهار گروه رابطان سلامت،مربیان و مسئولان مهدهای کودک،تالار اوقاف و بخش آزاد معرفی و جوایز به آنها اهدا گردید.

قائمی با اشاره به برخی عادات غذایی ناسالم در جامعه گفت: متاسفانه امروزه مصرف شیرینی‌جات و انواع کیک‌ها به عنوان دسر پس از غذا جایگزین مصرف میوه‌ها شده است.

گفتنی است؛ در پایان جشنواره به 13 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.اسامی برگزیدگان جشنواره غذا به شرح ذیل می باشد:
در بخش رابطین سلامت خانمها:

معصومه فخار

اکرم سالارزاده

حوا اکرامی

مریم صدیقی محمدیه

در بخش تالار اوقاف:

محبوبه سلیمانی یزدی

فاطمه صدیقی

سمیه قاسم نژاد

مهلا دلبریان

بخش مربیان و مسئولان مهدکودک:

خانم حقدوست

خانم رحیمی

فاطمه توسلی فرشه

فاطمه شفیعی فر

بخش آزاد:

اعظم جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *