به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه، نمایشگاه «تجلی بصیرت» در امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برپا شد

b9b60bc76895b34cc64344f7d5eb49511.jpg (260×180)
حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی گفت: به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه، نمایشگاه «تجلی بصیرت» در امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برپا شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر ادامه داد: این نمایشگاه در راستای ارتقاء بصیرت آحاد جامعه به ویژه جوانان همزمان با سراسر کشور از امروز 9 دی در کاشمر برپا شده و تا روز اربعین برای بازدید عموم دایر است.
وی ابراز کرد: با توجه به اهمیت نقش بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی نمایشگاه تجلی بصیرت برپا شده که در آن 26 پوستر و تصاویر گوناگونی از وقایع 9 دی در منظر عموم قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام تدینی از خانواده‌ها دعوت کرد به همراه فرزندان خود از این نمایشگاه بازدید کنند تا فرهنگ عاشورایی و اهمیت توجه به آن در بین نسل‌های جوان نهادینه شود.
وی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه و نزدیکی اربعین، این ایام را فرصت نابی برای پاسداشت و تبیین بیشتر ابعاد این دو حماسه جاودان برای نسل‌های امروز و آینده‌سازان ایران اسلامی عنوان کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از حماسه بی‌دیل نهم دی 88 با عنوان تجلی حضور مؤمنانه و تؤام با بصیرت امت آگاه و هوشیار ایران اسلامی یاد کرد و گفت: حضور آگاهانه و پرشور مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی در راهپیمایی نهم دی، ضمن تجدید بیعت مجدد با امام(ره) و ولایت، شاهکاری زیبا و ماندگار از حماسه، بصیرت و اتحاد را خلق کردکه عظمت این حضور عظیم و سرنوشت‌ساز ضمن نمایش جهانی اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که این ملت همواره و در هر لحظه قدردان نعمت‌گران سنگ ولایت و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب بوده و درگذر از آزمون حوادث زمان، محکوم به تکرار تاریخ نیست.
وی یکی از رموز ماندگاری و ثبات انقلاب اسلامی مدیریت و رهبری شایسته آن دانست و تصریح کرد: در حماسه نهم دی‌ماه، بار دیگر شاهد بودیم مدیریت رهبری ارزشی، حق را از باطل تمیز داد و مردم را راهبری ولایی کرد.
حجت‌الاسلام تدینی بر لزوم گرامی‌داشت حماسه نهم دی‌ماه در راستای جریان‌سازی و تداوم بصیرت دینی و ولایی، تأکید کرد و افزود: بر اساس منویات رهبری یکی از شاخصه‌های بارز نهم دی عنایت الهی است که در یکی از سهمگین‌ترین میدان‌ها به مدد ملت ایران آمد و با این وصف دین‌مداری و ولایت‌پذیری ملت ایران بار دیگر به نمایش گذاشته شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با حرکت بر حول محور ولایت و تکیه بر بصیرت و آگاهی که عامل اصلی خنثی‌سازی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان است، نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان بالنده و پرشتاب در مسیر تعالی و پیشرفت گام برداشته و زمینه تحقق حکومت جهانی را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *