حل مشکلات اجتماعی در گرو فرهنگ شهادت است

shahid.jpg (320×476)

رشید سلحشور: همه دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند که روحیه ایثارگری در جامعه رواج پیدا کند؛ چرا که زمینه ایثار و گذشت در تمام مردم و جوانان ما وجود دارد ولی باید این روحیه شکوفا شود.

سلحشور ادامه داد:‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و گذشت باید از شهدا الگو گرفته شود و به‌ویژه نسلی که شهیدان را ندیده و درک نکرده است باید با سیره و زندگی آنها آشنا شود، چرا که با احیای روحیه ایثار و شهادت بسیاری از مشکلات جامعه ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هر چه برای شهدا و معرفی آنها کار کنیم، کم است اظهار داشت: ما هر چه تلاش کنیم و برای شهدا قلم بزنیم،‌ صحبت کنیم و مراسم بگیریم باز هم نمی‌توانیم قطره‌ای از آن همه همت و از خودگذشتگی آنها را ترسیم کنیم چرا که شهدا ناموس، دین و عزت ما را نجات دادند و نمی‌شود به آنها توجه نکرد.

سلحشور یادآور شد: لذا همه به‌ویژه نسل جوان و نوجوانان باید مطلع شوند که در زمان دفاع مقدس چه بر سر این مملکت گذشته است.

وی خاطر نشان کرد:‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به اقشار مختلف جامعه فقط وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه همه ادارات و اقشار مختلف مردم و به‌ویژه خود جوانان و نوجوانان باید در این راستا تلاش کنند چرا که ما به راستی مدیون و بدهکار به شهدا هستیم و اگر نتوانیم آنچه آنها خواستند را برآورده کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *