زمین‌های رها شده در کاشمر همواره یکی از معضلات پیچیده در شهر است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، این زمین‌ها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی تهدیدی برای شهر به شمار می‌آیند.
زمانی که زمین رها می‌شود انواع آلودگی‌ها و انگل‌ها در آن محل رشد می‌کند، همچنین می‌تواند محل مناسبی برای بزهکاران و معتادان به شمار آید و امنیت محدوده شهری را به خطر بیندازد.
این در حالی است که ما در برخی محله‌های شهر به زمین‌های بی استفاده‌ای بر می‌خوریم که مردم در همان محله از نبود فضای ورزشی، فضای سبز، پارکینگ و… رنج می‌برند و از این زمین می‌توان به جای بازخورد منفی به نفع مردم استفاده برد.
در سال‌های اخیر شهرداری کاشمرصدها متر مربع زمین‌های رها شده در شهر را شناسایی نموده که بر اساس قوانین شهرداری می‌تواند به آنها ورود پیدا کند اما متأسفانه کمتر برای استفاده بهینه از این زمین‌ها برنامه ریزی صورت گرفته است.
چنانچه برای زمین‌های رها شده در سطح شهر، درست برنامه ریزی نشود، به تهدید تبدیل می‌شوند و پاتوقی برای معتادان و محلی برای جمع آوری زباله و ورود سگ‌های ولگرد و… به شمار می‌روند.
 بنابراین باید اولویت بندی برای زمین های رها شده بر اساس محله های قدیمی صورت گیرد و این مناطق باید در دستور کار قرار گیرند.
بهترین پیشنهاد برای این گونه زمین‌ها تغییر کاربری آنها به فضاهایی مانند: پارکینگ، فضای سبز و زمین ورزشی است.
یعقوب گل محمدی، نایب رییس شورای شهر کاشمر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، اعلام کرد: شورای شهر مصوبه‌ای در زمینه ایجاد زمین‌های ورزشی با استفاده از زمین‌های رها شده در سطح شهر داشته است.
وی با بیان اینکه زمین‌های رها شده بسیاری در سطح شهر وجود دارد که با مسطح کردن آنها می‌توان زمین‌های ورزشی کوچکی را راه اندازی کرد، گفت: در شرایطی که امکانات رفاهی و تفریحی و سرگرمی جوانان در شهر کم است، توان مالی عده زیادی از آنها نیز ضعیف است و قادر به پرداخت هزینه‌های سالن های ورزشی نیستند بنابراین به کارگیری این زمین‌ها جهت استفاده جوانان برای انجام فعالیت‌های ورزشی یا پارکینگ و… مطلوب به نظر می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته با نصب دو تور والیبال در قسمت فاز دو بلوار سیدمرتضی، شاهد استقبال خوب شهروندان بودیم بنابراین باید از زمین‌های رها شده به بهترین نحو استفاده کرد و برای رفع کمبودهای شهرستان کاشمر تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *