شاهنامه فردوسی به قلم استاد مرادی در کاشمر رونمایی شد

کاشمر – خبرگزاری مهر: به همت باغ فرهنگ ترشیز از کتاب شاهنامه فردوسی به قلم استاد رسول مرادی رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاد رسول مرادی صبح جمعه در مراسم رونمایی با بیان اینکه زمانی که می خواستم کتابت شاهنامه را شروع کنم سه سال برای این امر فکر می کردم اظهار کرد: قبل از شروع شاهنامه، دیوان حافظ را با پنج هزار بیت کتابت کرده بودم.
 استاد مرادی با بیان اینکه کتاب شاهنامه از نظر ابیات 12 برابر دیوان حافظ است، گفت: با مشورت و راهنمایی اساتید مطرح کشور برای کتابت نسخه موثق از شاهنامه را تهیه و در سال 82 کتابت خود را شروع کردم.
وی با بیان اینکه حدود سه ماه برای قطع و اندازه صفحات و اندازه خط و فاصله سطرها فکر می کردم افزود: طی سه سال تمام محوریت کار خود را کتابت شاهنامه قرار دادم که در طول سه سال آن را به پایان رساندم.
استاد مرادی فعالیت خود را در روز برای کتابت شاهنامه بیش از هفت ساعت بیان کرد و گفت: جهت زیبایی کتاب 25 تابلو از موضوعات مهم را به عنوان تابلو در این کتاب جا داده ام.
وی با بیان اینکه اولین تابلو این کتاب مربوط به تولد رستم است، افزود: طی سه سال کتابت شاهنامه با خوشی های آن خوش و با ناراحتی ها و غم های آن ناراحت بودم و زندگی کردم.
استاد مرادی تلخ ترین خاطره اش آخر شاهنامه اعلام کرد و گفت: اگر چه همه می گویند که شاهنامه آخرش خوش است ولی با کشتن رستم به نامردی تلخ ترین پایان را دارد.
وی علت ماندگاری شاهنامه را دانایی عرفانی در آن عنوان کرد و افزود: تمامی داستان ها و مصداق تاریخی و ادبی شاهنامه از جنبه های معرفتی کار شده است.
استاد مرادی شاهنامه را هویت مردم ایران اعلام کرد و افزود: نوشتن 60 هزار بیت به خط نستعلیق خود عمری را صرف می کند، با ارادت فردوسی بود که من توانستم این کار را به سرانجام برسانم.
با حضور استادانی همچون دکتر خاتمی پور، دکتر راشد محصل، دکتر یاحقی، استاد مهدی سیدی و ادب دوستان و خوشنویسان کاشمر که در این مراسم حضور داشتند، از این کتاب رونمایی شد.

3 پاسخ

  1. با سلام. کاشکی می فرمودید استاد مرادی کی هستند؟ کجایی اند؟ کجا استادی می کنند؟

  2. سلام به هنردوستان گرامی.جناب استادرسول مرادی از استادان نامی عرصه خوشنویسی هستندکه کتابهای فراوانی از ایشان بچاپ رسیده است ازجمله گلستان سعدی*غزلیات شمس*رباعیات خیام*واینک کتابت شاهنامه که کاری بس شگرف وعظیم است وهویت ما ایرانیان.زادگاه ایشان زادگاه فردوسی همانکه اشعارش درس زندگیست برای نسلها.ایشان سالهای متمادی درامر تدریس کوشیده اند وشاگردانی که خود استادانی برجسته هستند را پرورش داده اند وایشان انجمن خوشنویسان کاشمر را باهمت والای خود تاسیس کرده وسالهای متمادی در انجمن خوشنویسان ایران به فعالیت مشغول بودند چه بعنوان ریاست انجمن مشهد چه درشورای عالی چه در امر تدریس سالها فعالیتهای موثری انجام داده اندودرحال حاضر ایشان درامر تدریس ونمایشگاه های مختلف چه در ایران چه درخارج کشورمشغولند.ارزوی سلامتی وشادکامی را برای استاد از خداوند منان داریم.

  3. خبرنگار مهر عزیز،با تشکر از گزارش کامل شما اما
    مراسم رونمایی کتاب ، عصر 5 شنبه بوده ، نه صبح جمعه .!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *