حجت‌الاسلام راستگو: هیچ کس خود را متولی امر کودک نمی‌داند 

images-33.jpg

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نگران وضعیت دولت آینده هستم که کارهای صورت گرفته در سال‌های گذشته را چگونه می‌خواهد سامان دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان این‌که 34 سال از انقلاب گذشته اما در هدایت جوانان و ساختن اقتصاد سالم، سازندگی، آبادانی، تنظیم یک برنامه اجتماعی، خانوادگی و تربیتی موفق نبوده‌ایم، افزود: اگر برخلاف این فکر کنیم نگرش غیرمنطقی در کارها داشته‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه هم‌چنین در خصوص نفوذ فرهنگ بیگانه در بین جوانان گفت: ما خودمان بیگانه را به کشور راه می‌دهیم در غیر این صورت نیروی خارجی در برابر ایمان داخلی ما به شدت آسیب‌پذیر است ولی متاسفانه ایمان ما چون قوی نیست تاثیر خود را می‌گذارد و این ما هستیم که با ندانم کاری، بی‌برنامه‌گی و ضعف ایمان راه نفوذ دشمن به کشور را باز می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که امر کودک در ایران متولی ندارد و به این خاطر ضربه زیادی خورده‌ایم، تصریح کرد: چند نفر از مجریان صدا و سیما از معارف اسلامی به صورت عمیق بهره‌مند هستند و چقدر با مباحث روانشناسی به خصوص از دید اسلامی آشنا هستند؟ آیا مشاور کارشناس مذهبی و روانشناس تربیتی دارند؟

حجت الاسلام راستگو بیان کرد: چگونه است که صدا و سیما شورای عالی موسیقی دارد اما جهت برنامه‌های کودک از این شورا و کارشناسان مذهبی برخوردار نیست.

وی در ادامه با ابراز این عقیده که الگوی دختران مسلمان ما نباید کسانی باشند که هر روز با یک لباس و آرایش از رسانه به اجرا می‌پردازند، گفت: این که تنها در ابتدا و پایان برنامه یک کلمه نام خدا و امام زمان(عج) را می‌برند نمی‌توان گفت آن برنامه مذهبی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه سفر خود به کاشمر ادامه داد: قرار نیست در برنامه کودک نماز جماعت و یا احکام یاد دهیم اما باید حقیقت معارف اسلامی و اعتقادات اصیل به وسیله کسانی خاص آموزش داده شود که خودشان بهره‌مند هستند.

وی با انتقاد از این‌که روحانیت هیچ تشکیلاتی در خصوص تربیت کودک ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ کس خود را متولی امر کودک در کشور نمی‌داند.

این پژوهشگر کودک و نوجوان با اظهار تاسف از این‌که به درستی نتوانسته‌ایم دین اسلام را به دنیا مخابره کنیم، گفت: عیب از خود ماست؛ دولت کارهایش باید کارشناسی، منطقی و علمی باشد اما متاسفانه بسیاری از برنامه‌ها خروجی مطلوبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *