تعداد معتکفین کاشمر، 25 درصد افزایش یافت

رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر گفت : اگر نتوانیم جوانان را به مساجد بکشانیم، دیگران آنها را به سوی خود جذب می کنند.

images در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، با بیان این که اهمیت اعتکاف به جوان محور بودن آن است، افزود: امسال نیز شاهد حضور پر شور جوانان در مساجد شهر برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف هستیم.

رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر گفت : اگر نتوانیم جوانان و نوجوانان را با این فریضه ها آشنا کرده و آنها را به مساجد بکشانیم، دیگران آنها را به سوی خود جذب خواهند کرد.

وی از افزایش 25 درصدی تعداد معتکفین در این شهرستان خبردادوی با بیان این که 70 درصد معتکفین را جوانان تشکیل می دهند، گفت : قریب چهارهزار نفر در مراسم اعتکاف در کاشمر و ریوش و چندروستای شهرستان شرکت دارند وما شاهد افزایش 25 درصدی آمار معتکفین در سال جاری هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با اشاره به به برکات و فوائد اعتکاف اظهار کرد : ایجاد زمینه مساعد برای اندیشه و فکر و خردورزی،فراهم شدن فرصت نیایش، نماز و تلاوت قرآن،فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت و بهه وجود آمدن دوره ای کوتاه محاسبه نفس و خودسازی که حداقل سه روز طول می کشد و انسان را از حاکمیت غریزه ها،عادت ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد سازد از جمله این هاست.

وی افزود:در حقیقت براى پرورش روح تقوا و خویشتن‏دارى، خودشناسى و خداشناسى و پرهیز از گناه و احساس مسؤولیت در برابر وظایف انسان‏ها به اعتکاف سفارش شده در فضیلت آن آمده است که ثواب اعتکاف، انجام دادن و معتکف شدن برابر با دو حج و دو عمره است.

سالاری ایام اعتکاف را فرصت مناسبی برای جدا شدن انسان از دلبستگیهای دنیوی، پیوند با معنویات و آشنایی بیشتر با ذات احدیت عنوان کرد و گفت:اعتکاف جداشدن ازعالم ظاهر و انس گرفتن با خداوند متعال است.

وی گفت : خواندن قرآن و ادعیه، بیان احکام و سخنرانی،ختم صلوات از برنامه های ایام اعتکاف به شمار می رود که در این عبادت معتکفان سه روز به میهمانی خداوند می ‌روند و شب ‌ها و روزشان توام با تفکر و ذکر خدا عجین می ‌شود.

یک پاسخ

  1. جناب آقای سالاری کشوندن جوون به مسجد مهم نیس
    مهم نگه داشتنشه!!
    مهم اینه که وقتی اومد تو مسجد با یه چیز مسجد حال کنه وایسته اونجا
    با این اعتکاف و برنامه ریزیاش همونایی ام که میومدن رفتن
    بد بود اعتکاف
    بدون برنامه ریزی بود
    کجای این مملکت اومده مناجات تو خونه خدا گناهه؟؟
    موفق و موید
    اجرتون با سیدالشهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *