حجت الاسلام ارژنگ: نام ایران و انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره) جدا نمی شود

حجت الاسلام علیرضا ار‍‍ژنگ درمراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ظهر سه شنبه در محل مسجد جامع کاشمر در جمع اقشار مختلف مردم و مسئولان طی سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام با اشاره به ویژگی های شخصیتی این پیر سفرکرده اظهار کرد: امام از زمره آن مردان بزرگی است که هدفی بس بزرگ در نظر داشت و به تحوّلی عمیق در جامعه و انقلابی فراگیر که منجر به تغییرات بنیادین در جامعه شود، می اندیشید.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه هیچ گاه نام ایران و انقلاب اسلامی، از نام امام خمینی(ره) جدا نشده است، گفت: اینک پس از گذشت بیش از دو دهه از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی آهنگ بیداری ای که او در عالم نواخت، موجی فزاینده یافته است و افکار و اندیشه هایش در جهان دوباره بازخوانی می شود.

حجت الاسلام ارژنگ با اشاره به این که نام بلند امام خمینی (ره) شخصیت ماندگار انقلاب اسلامی، هرگز از خاطره ها محو نمی شود، بیان کرد: امام خمینی با مستضعفین جهان و با همه طبقات به ویژه در کشورهای اسلامی، ارتباطی مردمی و عاشقانه برقرار کرد و بیش از هر رهبر دیگری موفق شد پیامهای اجتماعی و سیاسی قرآن را به زبان ساده به توده های مردم برساند.

وی با اشاره به این که در باورهای امام، مسئله وحدت و یکپارچگی، جایگاه ویژه ای دارد، بیان کرد: امام همیشه در طول نهضت و پس از پیروزی انقلاب، این امر مهم را مورد توجه قرار دادند که اگر در میان امّت اسلامی، اختلاف باشد، هیچ گاه به هدف خود و پیروزی نائل نخواهد شد.

امام جمعه کوهسرخ گفت: امام خمینی(ره) قادر به استکبار ستیزی بود و ما باید بسیاری از این خصلت‌ها را به خود یادآور شویم و به آنها تمسک داشته باشیم تا شاهد تفاوت‌های جدی در عرصه‌های مختلف اجتماع باشیم.

حجت الاسلام ارژنگ با اشاره به درپیش بودن انتخابات افزود: هرگاه امام خمینی خواسته اند مردم را به شرکت گسترده در انتخابات سفارش فرمایند، ادبیات و الفاظ و عبارت های ویژه ای را به کار برده اند، الفاظ و عبارت ها و ادبیاتی که معمولا در فضاهای رزمی و حماسی و به هنگام تشجیع و تحریض مردم به دفاع از حیثیت دینی و میهنی و پاسداری از منافع جمعی و ملی و صیانت از هویت و ارزش های عمومی و الهی به کار می روند.

وی با بیان این که انتخابات یکی از عرصه های مهم نبرد با استکبار و دشمنان داخلی و منطقه ای و جهانی اسلام و ایران است، گفت: نه تنها امام خمینی(ره) در تشویق مردم به شرکت در انتخابات از ادبیات ویژه حماسی و رزمی نیز بهره می گرفتند بلکه به وضوح ابراز می کردند که شکست در انتخابات و عدم حضور گسترده مردم در انتخابات، سبب می شود که مثل دوره مشروطیت، انقلاب شکست بخورد و عناصر غیر معتقد به انقلاب و اسلام و مزدوران استکبار به قدرت دست یابند.

امام جمعه کوهسرخ الگوبرداری از خصلت‌های امام و عمل به آن را در آرام بودن روند انتخابات تاثیرگذار دانست و بیان کرد: کاندیداهای انتخابات می‌توانند با رفتار برادرانه، عطوفت و سعه صدر فضای صمیمی را در جامعه حاکم کنند.

حجت الاسلام ارژنگ با اشاره به تاثیر عمل به فرمایشات و الگوگیری از خصلت‌های امام خمینی(ره)، اظهار کرد: اگر خصلت‌های امام خمینی(ره) در میان مسئولان بیش از پیش رعایت شود به بدنه جامعه نیز نفوذ می‌یابد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات شورا در این مراسم تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی حضور چشمگیری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *