تحقق 138 درصدی سهمیه ثبت‌نام کاشمر در مسابقات قرآن کریم

فرماندار کاشمر از تحقق 138 درصدی سهمیه ثبت‌نام این شهرستان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر از تحقق 138 درصدimagesی سهمیه ثبت‌نام این شهرستان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.
فروزان با اشاره به تشکیل ستاد این مسابقات و کمیته‌های 9 گانه ذیل آن از بهمن ماه 91 گفت: وظایف کمیته‌های یاد شده شامل کمیته ادارات، دانش آموزی، دانشجویی، بانوان، روستایی، ایثارگران، طلاب، اطلاع‌‌رسانی، نیروهای مسلح و موسسات قرآنی، تبیین و برگزاری جلسات به صورت منظم و هفتگی است.
وی از کمیته روستایی به عنوان فعال‌ترین کمیته یاد و اضافه کرد: هر چند هدف‌گذاری کمی برای این کمیته 13 هزار و 500 نفر بوده است ولی تاکنون از 19 هزار نفر از جامعه روستاییان شهرستان ثبت‌نام به عمل آمده است که امید است این میزان تا پایان ماه مبارک رمضان به 22 هزار نفر برسد.
فرماندار کاشمر وجود 58 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد، امام‌زادگان سیدحمزه(ع) و سیدمرتضی(ع) و آرامگاه شهید مدرس را از ظرفیت‌های شهرستان کاشمر برای ترویج آموزش‌های قرآنی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 25 مرکز نیز به تربیت حافظان قرآن مبادرت می‌کنند.
فروزان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از مرکز فرهنگ قرآن در مجاورت امام‌زاده سید حمزه(ع) که مجهز به امکانات رفاهی نظیر خوابگاه است، این شهرستان میزبان اردوهای قرآنی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *